RE: Re: Kvíz na víkend - dvojlinka okolo zeměkoule:-)

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Neděle Únor 17 17:47:03 CET 2008

Z tohoto pohledu bych s tim i souhlasil, ale jeste tu je fakt,ze se ta gula otaci a tak nejaka cast vzdy bude vystavena vlivu toku nabitych castic ze slunce a jak jsem jiz psal stalo se jiz a to u podmorskeho kabelu ze naindukovane napeti poskodilo i tento kabel. Pravdou je, ze to bylo nekdy v 80 letech pri vyjimecne slunecni aktivite, ale stejne tak je pravda, ze atlanticky kabel je proti teto smycce docela kratky.

Nicmene by me zajimal i vliv mg. pole Zeme. Vzato do dusledku by slo na civku koukat jako na stator v kterem pod vrstvou izolace rotuje zelezo niklova koule o prumeru cca 2400km. Hmotnost te koule je tusim cca 35% hmotnosti Zeme a ta je necelych 6 kvadrilionu kg.
V kazdem pripade ani mg. pole Zeme neni homogeni a na Zemi najdeme geograficke oblasti s el.mag indukci 20 Am-1 a i oblasti s 56Am-1 pricemz tyto mutne nemaji charakter pasu, ktere by se v kruhu civky museli vzajemne nulovat.