RE: Re: Re: Kvíz na víkend - dvojlinka okolo zeměkoule:-)

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Neděle Únor 17 15:25:14 CET 2008

Nechme stranou planetarni zalezitosti a natahneme si 1000km dlouhou medenou smycku nekde na Sahare,konce smycky pridelame k one 5mm LED diode.
Fain, rozdil teplot na pousti mezi dnem a noci je klidne 60C, med ma koeficient roztaznosti nekde kolem 1.7mm/m  na 100K coz dela cca 1mm/m pri zmeme 60K. Suma sumarum 1000.000 * 0.001= 1000m. Nevim jak vam, ale me se ta smycka nekde prerusila :-)
Netvrdim, ze to je neresitelny problem, jen upozornuji na klasicky problem dlouhych staveb.