Kvíz na víkend - dvojlinka okolo zeměkoule:-)

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Neděle Únor 17 10:08:31 CET 2008

Nechce sa mi to cele citat, ale na presny popis potrebujeme jeden
parameter vedenia, ktory nepozname.

Moj postup:

Zo = sqrt(L/C) - idealne bezstratove, co pri supravodici mozeme predpokladat
konstanta sirenia = j * 2pif * sqrt(LC)
    - toto nepozname, lebo nepozname bud rozmery alebo L ci C. Zname je
len Zo a mozno to nejako pojde odvodit z koeficientu skratenia, ale to
neviem ako, neviem totiz ako je definovany.

Cas sirenia sa pulzu po vedeni - spocitame z dlzky vedenia a rychlosti
sirenia (da sa odvodit zo Zo a z konstanty sirenia)

Dalej potrebujeme koeficienty odrazov na zaciatku a konci vedenia:

Z - Zo
-------
Z + Zo

Za Z dosadite vnutorny odpor baterie a 1kOhm na konci vedenia, ubytok a
nelinearitu VA charakteristiky na LED zanedbame ( toto je dolezite,
pretoze tie LED si snazia drzat stale svoje Uf, ale napatie sa meni v
case, takze sa meni aj prud tym 1kOhm odporom, okrem toho Uf je vo
vseobecnosti rozne pre cervenu, zltu, zelenu a ine farby)

Potrebujeme rychlost, ktorou je pripojena bateria na vedenie, idealne
mozeme pouzit 1-skok a dp filter.

Zacneme kreslit a spocitavat napatia a prudy na koncoch vedenia v
diskretnych casoch.

Mozne vysledky:
- blikaju raz jedna, raz druha
- po case ostane svietit len jedna