Kvíz na víkend - dvojlinka okolo zeměkoule:-)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Únor 17 08:30:11 CET 2008

> Asi tam bude hned 240mA a po vterine 24 - neco.
> AZE

Zdravím,
  velmi zajímavá úvaha!
  Já to taky zkusím...
  1) T = 0 - 1s: Z baterie 240 mA díky 100 Ohm impedanci vedení, neboť
signál stále nedorazil na konec a tedy se to jeví, že krmíme nekonečné vedení.
  2) T = 1 - 2s: Na vzdáleném konci vedení se objeví 24V. Rozsvítí se LED.
Z baterie dle mne STÁLE teče 240mA, neboť informace o odporu vzdáleného konce
(v podobě odražené vlny) dosud nedospěla k baterii.
  3) T = 2 - 3s: K baterii dorazila odražená vlna. Tipuji (nechce se mi to
počítat), že energie, doposud akumulovaná ve vedení a nespotřebovaná v LED,
způsobí odrazem od baterie vlnu reverzovaného proudu, která se začne šířit
k LED.
  4) T = 3 - 4s: Reverzovaná vlna dorazila k LED a rozsvěcí se tedy ta druhá.
Vlna se opět odráží zpět.
  5) T = 4 - 5s: Protivlna dorazila k baterii a tím se situace dostává do stavu
podobného po zapnutí. Z baterie opět začne téci 240 mA.
  6) Pokud je to ideální obvod, situace se tedy bude se 4sekundovou periodou
opakovat.
  Tak jak jsem na tom :-) ?
    S pozdravem Pavel Troller