OT: Jak se dobrat verejne adresy kdyz je provider kr...n

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Pátek Únor 15 16:45:43 CET 2008

> Ale jo je to svinarna - predstavte si jak se budu jevit nekomu uvnitr
> site providera az si necha udelat preklad me domeny (to je treba prvni
> co mne napadlo).

Můžou to mít funkční a nemusí, prakticky jsem se setkal s oběmi variantami.

V prvním případě se providerův router k IP neměl a prostě poslal paket
zase o router výš. Ten jej zase vrátil a jelikož se z venku už NAT k IP
znal, tak jej správně nasměroval. Takže fungovat to může.

V druhém případě se dělo přesně to obrácené. NAT už při přístupu zevnitř
věděl, že IP je z jeho rozsahu, ale neměl nastavené překlady zevnitř
dovnitř, takže dělal, jako bych přistupoval k němu. Jelikož to bylo u
poměrně rozjetého poskytovatele, ptal jsem se, co mám tisknout na
vizitky. Jestli se jim formulace "URL: http://www.domena.net (pro
zákazníky poskytovatele kr*t*n: použijte adresu 192.168.201.138)" zdá
přiměřeně inteligentní a případně, zda mi uhradí přetištění a rozeslání
vizitek po té, co zase změní strukturu přidělování vnitřních adres (což
se dělo běžně dvakrát do roka). Už se neozvali. Naštěstí jsem se právě
stěhoval a dneska lidi, co nabízí takové "služby" posílám s radostí
doprdele. Dneska si ISP říká každej vidlák, co zvládne nastavit AP a
dostatečně zmasírovat sousedy, aby mu za to platili.

(Mimochodem ještě perlička. Winroute se třem konfigurátorům nepodařilo
donutit NATovat mezi dvěmi vnitřními IP. Po změně providera a získání
skutečné public ip, to rozjel ten nejméně zkušený (já ;)).)

A co poradit? Pokud máte smlouvu, omlátit jim ji o hlavu, oni žijí z
peněz, které mají dostávat za služby a ty neodvádí. Pojem "veřejná IP"
je snad definován normami (to cucám z prstu), nebo minimálně natolik
zažitým pojmem, že jejich pokus o náhražku tohoto typu si mohou strčit
za klobouk.

T.V.