I: Náhrada doutnavky LEDkou

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Únor 15 00:52:04 CET 2008

--- "jan.kuba" <honza.kuba@gmail.com> wrote:

> nemate

Myslim, ze som nepocital zle. Pisal som o max prude, pri spickovom
napati 325V (vrch sinusovky). Max prud je pri nabijani vybiteho C pri
zapnuti. Trvaly prud je samozrejme potom maly a na to som narazal. Opat
- OK, nepochopil som, ze Vam slo o maximalnu minimalizaciu (skoro
oxymoron :-) prikonu.

> [...]
> A stejny proud tece i obvodem  s trvale svitici diodou. Proto jde
> pouzit
> jako fazovka aniz by to nekoho pokopalo.
> http://jaku.ic.cz/LED230V/LED_230V/LED_230V.gif
>
> a vela prikonu spalite na odpore.
>
> Vykon spaleny na odporu 100 kOhmu je pri proudu 0,1mA   cely 1mW.
> Pri
> proudu 0,2mA to pak bude  2mW.
> 1-2 mW neberu jako "vela"  spaleneho prikonu. Cca  ty 2mW je v
> podstate
> maximalni celkovy cinny prikon celeho blikatka.
> Prikon trvale svitici verze je temer stejny.

Beriem, nezratal som si impedanciu 1n5.

> [...]
> V.
> To je cca 0,5W . Blikac se v takovem pripade rozsviti trvale (
> vyzkouseno ) a  klasicky odpor 0,25W zacne  hnednout a smrdet, pte je
> na
> nem ztrata cca 0,5W.
>
> Cinny prikon Vasi verze trvale svitici LED
> http://www.za.gaya.sk/~sinkom/LED/LED_230.png
> mi vychazi okolo 0,24W  !!!!  a vetsina vykonu se spali na tom odporu
>
> 470Ohmu. :-(
> Je na nem pri proudu cca 22mA  cca 10V coz je zminenych 0,24W. ( a to
>
> zanedbavam spotrebu na vlastni LED a zenerce....)

Ale mne neslo o minimalizaciu prikonu, ale o 20mA pre zataz! Nemusi to
byt len LED, uz som pisal, ze to nemam ako kontrolku. Odpor teda nejaky
byt musi. Ano, ostane na nom 10V, dalsich 5 na zenerke a zvysok do 230V
na kondiku. Z tohto pohladu to az tak zle nevyzera. OK, po zapnuti by
sa odpor mal niecim premostit :-)

No, mali sme ine priority a z toho vyplyva iny pohlad na vec :-)

miro

http://www.yahoo.com/r/hs