Ionizátor a čistička vzduchu

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Středa Únor 13 18:22:00 CET 2008

Jak funguje ionizátor jsem už psal.
Pokud kolem korony prochází prach, nabije se, a lze ho odklonit, aby si sedl na opačně nabitou elektrodu než je jeho náboj.
Elektrostatický odlučovač je tedy tvořen velkoplošnými elektrodami mezi nimiž je napětí, vzduch by měl proudit laminárně, a dostatečně dlouho aby si prach sednul. Takhle vypadají velké průmuslové odlučovače. Malé se často konstruují i jako papírové filtry, na kterých se sítí elektrod vytvoří potenciální spád.
Korony pro průmyslové odlučovače se často napájí +pólem, prý vzniká méně ozonu. Ovšem zničíte tak veškeré záporné ionty ve filtrovaném vzduchu :-(
Lubor