ADE7763 Eval board - nejak tomu nerozumin?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Úterý Únor 12 16:05:30 CET 2008

Pokud jde o svorkovnici tak asi jak která, kdysi jsem jednu meril a mela
8mOhmy/sroubek a slo o solidni medeny kus.
Pokud to srovname s odporem vodice 1.5mm Cu drat bude mit 11mOhmu/m
...Tusim, ze Analog tam ma bocník v radu uOhmu, pro mereni malych proudu je
vhodnejsi pouzit bočník tak 10-100mOhmu, skoro se mi chce rici, ze to
odpovídá 1-10m beznoho vodice. V pripade analogu je fakt, ze vetsi odpor je
na svorkach nez na samotnem bočníku.
Nic z toho nemá vliv na to, ze práce se dodava na L a z hlediska primárního
mereni by v pripade bočníku na N slo cely merak pomerne elegantne osalit
tim, ze primotopy zapojim L-> PE ci zemnici deska.
Vsimete si, ze na elektromeru jsou jako vykonove svorky pro fazi, nulak je
pidi vice mene kvuli tomu, aby bylo jasne vuci cemu se meri a aby mohl byt
elmer napajen.
Problamatikou se tusim zabyva EN61036 pravda, ze to cele je o elektormerech
pro Class 1 a 2, ale jak jsem rikal proc se nedrzet toho jak to resi
profici.
Pokud jde o MCU je asi nejlepsi ho nechat na stejnem potencialu jako ADE a
oddelit az komunikacni draty co pripadne lezou z meraku.
Jinak receno na jedne strane mame vstupy K1=L do elemeru K2=L z elemru, mezi
nimi je bocnik, zem elmeru je pripojena ke vstupu faze do elmeru K1. Tim
padem je, z pohledu zeme elmeru, na N sitove napeti, merici vstup pro mereni
napeti se tedy pripoji na N a napajeci napeti pro cely elmer se vlastne take
jakoby bere z N. Pokud se pouzije trafo musi se zem sekundaru take pripojit
na K1 a mame tak zdroj nejakych +5V vuci K1 kterym muzeme napajet jak ADE
tak pripadne ostatni elektroniku v elmeru, problem je pokud chceme ven
dostat nejakou komunikacni sbernici, ta se musi galv. odelit , ale to by se
musema stejne neb ADE neni galv. oddelena od site tak jako tak, minimalne na
svorce mereni napeti site (cca 1MOhm). To, ale asi nerikam nic noveho,
tusim, ze to tak je zapojeno I v te AP od AD a v kazdem pripade tak lze
zapijit Eval desku pokud sepouzije bocnik.

Do konce tydne musim nakreslit tistak na jednofázový meric s bocnikem a i
kdyz mi to je proti srsti bude na L a to i kdyz mi to pomerne zkomplikuje
život, pac budu muset nejak vymyslet detekci stavu ovladacího rele v HDO.