Nasobicka pulzu..

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Únor 12 15:07:33 CET 2008

On Tue, 12 Feb 2008, HW CNCnet.info wrote:

> mel jsem nekde nakreslenu nasobicku pulzu s 4046 a TTL delickou a nemuzu
> to nikde vyhrabat. Kdyz koukam na to jak to zapojit podle DS tak se z
> toho nemuzu nijak vymotat.
>
> Potrebuji jednotlive nahodne pulzy nasobit nejakym koeficientem.
> Rychlost pulzu radove od 0 do 10kHz. Je mi jasne, ze delicka pujde z
> vystupu PLL na jeho vstup. Neni mi jasne jak se to bude chovat
> prakticky. Napriklad (nasobim treba 10x) prijde pulz a jak rychle (co to
> urcuje) s jakou frekvenci na vystupu vypadne tech 10 pulzu

To asi nepujde pouzit. Tam je VCO a fazovy detektor ktery dava napeti
pro rizeni VCO. To znamena ze kdyz prijde puls na vstup tak fazovy
detektor zacne zvedat napeti na vystupu, tim zvedat kmitocet VCO az
ten udela dost pulsu ktere projdou delickou tak ta da puls i na druhy
vstup fazoveho detektoru a ten by mel prestat zvedat napeti pro VCO,
respektive melo by se to ustalit na nejakem fazovem posuvu.

Z principu to nemuze fungovat pro moc nizke kmitocty. Vyreste to nejakym
rychlym PICem pokud staci pouze nasobit 10x a nemusi byt vystupni
kmitocet 'hladky'.