Nasobicka pulzu..

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Únor 12 14:36:15 CET 2008

No máte tam XOR nebo lépe EX-OR hradlo na kterým se kombinuje signál
vydělený z VCO a přímý. Co vám není ještě jasné?

Samozřejmě musíte mít realistické hodnoty RC kolem VCO vzhledem ke
zpracovávanému kmitočtu a době ustálení. Ideální je mít to nastavené tak že
střední kmitočet je na polovině rozsahu (závislost U/f není u každého VCO
lineární a dá se toho s výhodou využívat, musíte ale mrknout do datasheetu).
Dobu ustálení pak volíte podle toho jak dynamické očekáváte změny na vstupu.

JInak 4046 je extrémně primitivní PLL, pro získání představy by to chtělo si
prohlídnout datasheet od max038 a LM566. V nějakých AR ze 70. let a možná i
80. rok je taky něco o PLL, tak kdybyste je neměl, můžu vám je vyseparovat.

Pak ještě existuje násobička pro muzikanty z 7493 bez PLL, kterou publikoval
tuším pan Drexler někdy v těch letech taky - mimochodem míval velmi
netradiční a zajímavá zapojení. Opravdu jde o násobičku, nikoli děličku.

----- Original Message -----
From: "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>

mel jsem nekde nakreslenu nasobicku pulzu s 4046 a TTL delickou a nemuzu
to nikde vyhrabat. Kdyz koukam na to jak to zapojit podle DS tak se z
toho nemuzu nijak vymotat.

Potrebuji jednotlive nahodne pulzy nasobit nejakym koeficientem.
Rychlost pulzu radove od 0 do 10kHz. Je mi jasne, ze delicka pujde z
vystupu PLL na jeho vstup. Neni mi jasne jak se to bude chovat
prakticky. Napriklad (nasobim treba 10x) prijde pulz a jak rychle (co to
urcuje) s jakou frekvenci na vystupu vypadne tech 10 pulzu?