Jeste jednou UV osvitka

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Úterý Únor 12 14:34:53 CET 2008

Zdravim, velmi mne zaujal popis te UV LED osvitky od pana Musila, chystam se
neco podobneho take spachat. Pripada mi ale zbytecne svitit takovou kratkou
dobu (p. Musil udava asi minutu a ctvrt), ted svitim s horskym slunickem 4
minuty a nijak mne to nezdrzuje, delam tech tistaku celkem malo. Tak jsem si
rikal ze dam ty LEDky po vetsich vzdalenostech, protoze prece jenom ty z GME
jsou dost drahe, ovsem pak mi vychazi hodne velka vzdalenost LEDek od
predlohy a to se mi nelibi, ta osvitka by byla zbytecne vysoka (a kde to pak
skladovat, ze :-)). Takze mne napadly 2 varianty:

1) zbrousit cela LEDek, predpokladam ze kdyz je proste zabrousim tak ze bude
celo ploche, mel by se uhel dostatecne zvetsit, koneckoncu nektere LEDky s
sirokym uhlem se tak vyrabeji. Nemam s tim ovsem zadnou zkusenost a nevim
cim to potom vylestit tak aby to nesezralo hodne zareni. Mate s tim nekdo
nejakou zkusenost?

2) pouzit ty "perpetum mobile" :-) LEDky z TME, maji udavany uhel 140
stupnu, takze by nemel byt problem se vzdalenosti, ale otazka je co to je
vlastne zac, jaky maji skutecny vykon asi nikdo netusi, dival jsem se i k
vyrobci a ten se k nim nezna, zadny datasheet jsem taky nenasel. Nezkousel
jste je nekdo? Vzhledem k cene by asi nebyl problem nasazet jich tam pomerne
dost, ale prece jenom nechce se mi na blind koupit nejake mnozstvi a pak s
tim nejak experimentovat, s tim ze mi jich bud pulka zbyde nebo se naopak
nebudou dostavat (nebo to nakonec nebude stacit vubec).

Nebo mate jeste nekdo nejaky dalsi napad?

Dusan Dolezal