Vzduchove trafo Was: Propeller

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pondělí Únor 11 00:54:31 CET 2008

Rekuperační vinutí je zapojeno tak, aby vracelo nepřenesenou energii z primárního vinutí zpět na vstup. Či-li např. z GND přes diodu na +5V. Orientace vinutí stejná jako sekundár.

Normálně se používá jen v propustných měničích, blokující jej z principu činnosti nepotřebují. Jenže ze stejného důvodu vyžadují i maximální vazbu.

PH
  From: Miroslav Sinko
  Ano, napajam to z 5V cele. Aj budenie, aj napatie pre vykonovu cast
  primaru. Pri hybani napajacim napatim v medziach HCT sa vystupny vykon
  dost meni (samozrejme aj prikon :-). Pocitam, ze ked doladim suciastky
  a budem moct ist s napajanim vyssie, bude to schopne dodat potrebny
  vykon (ratam cca 150mA pri 5V na sekundari).

  UC3845 momentalne nemam, skor som uvazoval riadenie z AVR, asi ATmega88
  (bude pouzity tak ci tak, kvoli riadeniu motora z HDD). Pouzijem fast
  PWM, najvyssia frekvencia je f_xtal/256, takze cca 40kHz pri 10MHz
  krystali, preto aj teraz skusam pri 40kHz. Krystalom mozem ist az do
  20MHz, takze sa bude dat poskusat do 80kHz, len momentalne nemam
  urobenu kalkulaciu frekvencii vzhladom na ten HDD motor, preto beriem
  stred. Striedu PWM doladim pokusmi :-). Na budenie teda pouzijem nejaky
  tranzistorovy push/pull budic.

  Opytal som sa na to rekuperacne vinutie, ako presne sa zapaja, lebo
  google mi nehodil ziadne spravne odkazy, mozno to inac pomenuvaju...
  Ratam, ze je to vinutie na primarnej strane, jednym koncom spojene so
  sucasnym vinutim a druhym koncom cez schottkyho diodu pripojene na
  druhy koniec sucasneho vinutia. Je to tak? Pripadne ak by ste mi mohli
  napisat orientaciu vinutia voci primarnemu a orientraciu diody (tu by
  som si snad odvodil, ale ak mozte..)