Stare formaty floppy (bylo Záhada IDE ZIP mechaniky)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Únor 8 19:53:13 CET 2008

> Hamba, ostuda, trapas.
> Samozrejme, ze ty otacky byly 300 a 360 rpm (a ne 250 a 300,
> jak jsem psal v minulem prispevku ja). Fuj, stydim se.
>
> Ted uz se snad ani nemuzu pochvalit, ze mne obsluha HD jela
> i bez DMA. S hodinama 4 MHz se to dalo stihnout jen pomoci
> SW, pro pomalejsi hodiny (limit byl nekde nad 2 MHz, pokud si
> spravne pamatuji) se tomu muselo pomoct drobnou logikou,
> ktera tahala za signal WAIT.
>
> rollfree

Zdravim,
  ano, ano, tak to bylo... Sinclair byl bohuzel 3.57MHz a ani opravdu
_velmi hluboce_ optimalizovane I/O rutiny nepostacovaly. Bohuzel triky
s waitem tam moc nesly, pokud jste nechteli rozsypany caj misto
obrazu, nebot ULA byla docela dost nachylna na dobre casovani. To
DMA se prave mimo jine projevovalo "snezenim" v obraze, nebot pro ULA
bylo naprosto nepochopitelne a vubec netusila, co s tim ma delat :-).
Na jen o trosku lepe hardwarove udelanych systemech, jako byl Sharp MZ-821
nebo Commodore 128 (velmi zajimavy stroj, dvouprocesorovy, klasicka
Commodori 6502 a Z80, kterou ale skoro nikdo nepouzival), uz se to
bastlilo opravdu o dost lepe.
  S pozdravem Pavel Troller