Rozvod tlakoveho vzduchu ?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Čtvrtek Únor 7 21:09:35 CET 2008

ted jsem kupoval do prace hobby kompresor, bezolejovy se zasobnikem tusim 25l z bau_cosi kolem cca 3000kc .
mam za nim 2 x 5m hadici a i po tydnu nepoznam jestli neco uslo. kompresor je samo normalne vypnuty, tedy nedofukuje :-).
co tedy znamena netesnost, jak dlouho by tam ten vzduch mel vydrzet, jeste dele  ?
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of k.novo
Sent: Thursday, February 07, 2008 8:49 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: RE:Rozvod tlakoveho vzduchu ?

Tesna hadice neni problem, pokud koncovky nalisujete neni problem ani 200MPa natoz nejakych trapnych 15 baru.
Zapinat kompresor je docela neprakticke, napriklad si vzpomenu, ze bych potreboval neco ofouknot a i kdyz si vyvedu spinac do dilny tak  budu min 120s cekat nez se mi natlakuje nadrz u kompresoru . Nicmene fakt nevim zda je realizovatelny tesny zpetny ventil nadrz , plnici kompresor....

Hezký večer,

    naše kompresory co máme v práci jsou od zásobníků oddělené pomocí zpětných ventilů. Ty jsou ovládané tlakem mazacího oleje. Drží spolehlivě, jen se musí hlídat jejich membrány a mazání a tak podobně.
Zásobníky máme ohromné, ale z hlavy neřeknu kolik mají, nevím. Mám pocit, že malé kompresorky ventily nemají. Každopádně je to kámen úrazu.
Je pravda že naše kompresory nejsou zrovna maličké. Jsou to dvě jednostupňová soustrojí do "W" s motory 40kW a pracovním tlakem 8Atm.
Jako inspirace by to ale mohlo sloužit :-)

    Ono ale stejně udělat opravdu těsný rozvod vzduchu je poněkud složité a dělat jej hadicí? No nevím. Není lepší spouštět kompresor "na požádání"? Čili v okamžiku potřeby vzduchu než mít trvale natlakovanou nádrž?

					Saša K. Svobodová