DB CPLD XC95xxXL / Spartan

Juraj Michálek michalek@toolsquare.com
Čtvrtek Únor 7 08:25:02 CET 2008

Ako napajaci zdroj je tam (teraz) TPS75003 (TI dost ochotne posiela vzorky).
Druhou moznostou bol ISL6521 (normalnejsie puzdro, zla zohnatelnost) a
poslednou moznostou 3 x LDO. Konfiguracna pamat tam samozrejme je
XCF02SVO20C, JTAG samozrejme tiez, vsetky piny vyvedene na headers. Toto som
bral ako samozrejmy zaklad, preto som to nenapisal do periferii. Este som
zabudol spomenut SRAM TC55V8200FT-12

S pozdravom
Juraj Michálek
www.toolsquare.com
ICQ: 209 598 598
----- Original Message -----
From: "Andrej Jancura" <hw_aj@zoznam.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, February 06, 2008 10:29 PM
Subject: RE: DB CPLD XC95xxXL / Spartan

Ahoj,,

ak dovolis, pridam nejake svoje komentare...

> Vzhladom na subjektivne podmienky tam bude osadeny XC3S50.

Tento je VQ100 a da sa naspajkovat aj rucne, ziadna besnota typu BGA. Za
uvahu by este stalo puzdro TQ144.

> Plosny spoj 4V.

Vrele odporucam. Aj ked to asi nebude nic certfikovane, predsa len aspon ako
tak treba dodrzat EMC. IBIS modely si niekde najdes a tak by nemusel
byt problem ani s Rs. Daj si este pozor na rozlozenie pinov na konektoroch.
Ku kazdemu signalnemu treba v slusnom designe aj GND.

> Periferie:
> RS232
> PS2

Ja osobne by som volil USB, pretoze tie, ktore si navrhol su uz pomaly na
ustupe a budes mat mensi pocet "zakaznikov", ktori by sa s tym hrali.
Dat tam FTDI s 2x seriovym portom by nemusel byt ziadny problem. Navyse
mozes ho pouzit ako zdroj cloku po patricnom buffrovani. Dalej by som dal
JTAG a seriovu konfiguracnu pamat typu EEPROM, myslim ze su to XC18xxx, aby
sa dala pohodlne preprogramovat. Potom treba este vyriesit RESET a
inicializaciu.

> VGA

O.K. len ci na to bude stacit interna pamat. 640 x 400 je predsa len 256000
bitov a to len v "cierno-bielej".

> 4xTlacitko
> 8xLED
> 4D MUX LED displej

O.K. moze byt.

> 2x Xosc

Tu si dobre zvaz, ake frekvencie budes volit. Cim vyssia, tym vyssia
spotreba. A pomaly sa dostavame ku najkritickejsej casti a to napajaci
zdroj.
Ako som si v rychlosti pozrel datasheet potrebujes 3 napajacie napatia, 1.2V
core, 2.5V a 3.3V pre I/O. A to si este pozri, ci ich netreba zapinat
sekvencne. Ak to ma k niecomu aj byt, tak treba 3.3V a pozriet ci tych 2.5V
je 3.3V tolerant. A zatazenie, vsetky IO zmenia svoj stav 1-0, 0-1 a to
taktovacou frekvenciou na zatazi 7pF/1M na kazdy pin. Z tohto plynie
specifikacia obvodov, potom ich najst a niekde ich aj kupit v normalnych
mnozstvach...

Tot aspon trochu z toho, co som riesil sam, ked som uvazoval o podobnej
doske. A este jeden typ, Elbatex.sk alebo Dialogue.sk. V obidvoch firmach su
velmi ochotni a privetivi.

Ak by si potreboval trochu pomoct, tak sa mozes kludne ozvat. Co budem
vediet, Ti rad poradim.
Prajem vela uspechov s designom.

A.