Re: Jednoduchý zdroj 7805

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Únor 4 21:03:56 CET 2008

Musíte ho trvale zatížit, dejte tam odpor 1k z +5V na zem, já ho dávám už
mnoho let vždy. Některé mají toto chování při poklesu výstupního proudu.
Nevím proč to bylo při odpojení, chtělo by to zjistit jaké bylo v tom
okamžiku napájecí napětí té 05ky, nejlépe na dvoukanálovém osciloskopu,
měřáky jsou na toto nespolehlivé.

----- Original Message -----
From: "Aigor" <Aigor@seznam.cz>

nejspíš někoho pobavím, ale pro účely bastl-desky jsem si udělal jednoduchý
zdroj 5V se stabilizátorem 7805 v katalogovém zapojení.
2x kond 100n kolem 7805 + 1x elyt 2200u za můstkem. Všechno funguje
normálně, jen když jsem vzal do ruky voltmetr, zarazilo mě, že
po odpojení zdroje vyskočilo na výstupu asi -2,5V (jako zátěž je jen LED).
Zajímalo by mě, jestli je to normální chování, nerad bych se dočkal
fantomového chování MCU které obvod napájí..