Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Únor 4 10:24:56 CET 2008

>Tak toto mì dostalo. Mù¾e¹ mi, prosím, vysvìtlit, jak produkt který
>nebudu pou¾ívat a který se prodává s produktem který chci pou¾ívat ale
>nemohu ho koupit samostatnì je neskuteènì laciný? Podle mého názoru je
>neskuteènì drahý, proto¾e sponzoruji produkt který mì nevyhovuje naúkor
>produktu který po¾aduji.

Ako pisal Peter Zahradnik - ten notebook s OS ci bez OS bude zrejme stat rovnako. Uz ci je to preto lebo ma vyrobca zmluvu s M$ ze to OS tam bude, a bez OS teda je to notebook s odstranenym predinstalovanym OS; alebo je to preto lebo sa predajca rozhodol to takto predavat. Je to rozhodnutie predajcu/vyrobcu a na taketo rozhodnutie ma plne pravo.

Som to uz pisal: ja napriklad nechcem WiFi. Je dnes v kazdom notebooku a mne je nanic. Chcem notebook bez neho a lacnejsi o cenu toho bazmegu co tam to WiFi robi. Dokonca ani nechcem ziadne prepinatko a LEDku co je tam kvoli WiFi, lebo aj to nieco stalo. Chcem na to zlavu.

>Zkus si to jinak. Co kdybys sis chtìl koupit NB a musel by sis je kopit
>S Mac OS? NetBSD?

Musim si ho kupovat s WiFi a to ma neskutocne s**ie.

>Ano, vemi pouèné. A docela dìsivé ètení, to proto ¾e je o lidské
>hlouposti a naivitì. Ta prosím pouèit se.

Tak to potom musite vzdychat hrozou vzdy ked vojdete do nejakeho kramu... Ja tam napriklad vidim len same predrazene vyrobky s pribalkami ktore nechcem. Ja napriklad nechcem, aby mi v papiernictve predavali pero vo farebnej krabicke s lakavou potlacou. Nechcem tu krabicu. Nechcem si za nu priplacat. Nechcem aby na flaske od vina bola pekna etiketa. Chcem tam lacnu ciernobielu, ktora je navyse citatelnejsia. Nechapem, ako mozu byt ludia taki naivni a hlupi ze taketo vino kupuju. A nechcem aby v obchodoch v sirokom okoli mali len chlieb z pekarne v blizkom meste. Ten mi nechuti, a navyse je aj drahy. Preco maju takuto hnusnu kartelovo-monopolisticku zmluvu? Preco tam nevozia chlieb z mojho rodneho mesta, 200km odtialto, ked je predsa chutnejsi a lacnejsi? Atd. ad libitum.

wek