HW COM porty pro PC (PCI karta) - vyreseno

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Únor 4 10:23:00 CET 2008

On Sun, 30 Dec 2007, Petr Simek wrote:

> mam ted nove PC s boardem Abit IP35 a ke svemu prekvapeni jsem zjistil
> ze to nema COM porty. Nevite jestli existuje nejaka HW karta (asi do
> PCI) ktere by fungovala jako HW COM1 (prip COM2) ? Chtel bych aby to
> bylo na standartnich 0x3f8 (0x2f8) portech, aby mi to makalo bez problemu
> i se starym programem pod DOS6.22

Dobry den

nakonec jsem koupil tohle :

  http://www.kuptonawebu.cz/det/pci-adapter-2x-rs232-seriovy-port-101-pcia-30/

je k tomu program pro DOS ktery premapuje ty COM porty na porty 0x3F8 a
0x2F8 (nmdosin -a -r) , bohuzel irq nepremapuje a je sdilene jedno. V mem
pripade karta dostala IRQ 4 coz odpovida COM1.

Program ktery jsem potreboval spoustet pod DOSem s tim funguje na COM1 .
Nevim ale co by se stalo, kdyby tomu PCI priradila jine IRQ nez 4 nebo 3.

Zajimave je ze nainstalovat pro to drivery pod WinXP se mi tak uplne
nepodarilo a musel jsem jednu cast v HW profilu zakazat...

S pozdravem