RE: Re: Odlehčení sítě, potíže?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Únor 4 09:20:18 CET 2008

Nejsem mluvci iniciativy, ani jsem popravde necetl vyzvu k protestu, ale jen tak logickou uvahou bych videl situlaci asi takto.
Cilem protestu je dosahnout zmenty, zmeny ktera povede k odstraneni tech nejzasadnejsich problemu s a v CEZ, namatkou uvadim

- vyvoz nerostnych surovin, jakozto neobnovitelného zdroje statu prostrednictvím CEZ, ono vyvoz elektriny není nic jineho nez vyvoz uhli s tim, ze popilek, exhalace a ostatní bordel zustane u nas a CEZ defakto vyveze jen spalne teplo
- zpruhlednit hospodareni CEZu, CEZ je statni firma, presto se uvnitr chova tak jako by patrila vedeni CEZu a oni radou obrich tunelu obiraji akcionáre
- zakazat CEZu (nejen jemu, proste statnim firmam) sponzorovat cokoliv, pokud CEZ prispeje x desitek milionu na stavbu Sazka areny ci dovoz snehu pro nejake lyzare nejde o nic jineho nez o to ze kazdy danovy poplatnik jako spolumajitel CEZu prispel na neco o cem nerozhodl a zadny zákon mu to nenarizuje. Vedeni CEZ ma za to pak krasnou VIP lozi a spoustu analních horolozcu, kteri jim radi skoci sipku ...
- udelat neco s odmenovanim vedeni CEZu, to proste není normalni, v cele Evrope nenajdete statni firmu s takto nastavenymi odměnami. Osobne si sice myslim, ze nejde ani tak o odnes jako o zpusob jak si politické strany ziskavaji prachy na provoz, ale dukazy chybi.
- zmenit chovani CEZu vuci zákazníkovy, kdy se v rade pripadu chovaji jak gestapo, smlouvy jsou evidentne v rozporu s zakonem a porusuji rovnost stran ve smlouve.
- zmenit cenovou politiku CEZu, CEZ je defakto monopol a jako takovy ma byt regulovan, tzn. Cena=opravnene naklady+primereny zisk, CEZ ma takovou struktu a hospodareni, ze v nakladech jsou az neskutecne veci, presto při lonských cenach dosahl tusim 30G Kc zisku, presto pro letosek zdrazil, ja vazne nevim kde je ta regulace?
- Zisky, je to defakto stejne jako za komunistu, CEZ neni nic jineho nez spalovac uhli z severnich cech, v normalne fungujich zemich a s normálním trhem by hlavni podíl zisku byl v tech severnich cechach, protze tam je to nejdulezitejsi uhli. U nas jiz od roku 1948 to funguje tak, ze na severu se systematicky huntuje krajina, ale zisky konci kdesi ....

>A jaky cil ma takova akce? Co chcete ziskat?
-ze budeme par dnu bez proudu? Svicky jsou sice romantika, ale neee,
ja dekuji, nechci.
-ze CEZ vyda hromadku miliard? To jako aby byl dalsi duvod zdrazit
elektrickou? Neee, taky dekuji, nechci.

Ja vim, nicit je jednoduzsi nez budovat:(
Marek