Re: Re: Re: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o my ích linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Galloth lordgalloth@gmail.com
Neděle Únor 3 23:12:17 CET 2008

Trosku jsme se minuli

2008/2/3, Jan Waclawek <konfera@efton.sk>:
> [...]

Jen jsem upozornoval na fakt, ze Microsoft si VYHRAZUJE pravo Vam
Windows vypnout. Kdezto v Linuxu si nikdo takove pravo nevyhrazuje,
ale ani si ho neupira. To je pravda.

> Naopak, pisali ste, ze Linux je ako OpenSource bezpecnejsi pre vladne nasadenie. A s tymto tvrdenim nesuhlasim.
To jste mi neporozumel, psal jsem jen, ze zde neni nikdo, kdo by zde
stal a rikal a kdyz porusite mou podminku, tak Vam to vypnu. Netvrdim,
ze Linux je obecne bezpecnejsi, jen tvrdim, ze neni pod kontrolou
jednotlivce nebo jedne organizace.

> A to akoze bezpecnost - ci uz vladnu alebo akukolvek inu - chcete stavat na slovach "pravdepodobne" a "urcite se najde procento lidi"?

Ne, ale na rozdil od Windows, mohu zamestant libovolne mnozstvi lidi,
aby tuto bezpecnost overili na urovni zdrojovych kodu.

> Ja samozrejme to co ste pisali viem, a tiez viem, ze to je z hladiska bezpecnosti irelevantne a az nebezpecne naivne.

Ja se naopak domnivam, ze predpokladat, ze v otevrenem kodu zkoumanem
mnaha lidmi je kod, ktery je takto skodlivy je spise paranoidni.
Rozhodne vsak netvrdim, ze bychom meli vymenit OS na uradech za Linux
protoze je bezpecnejsi. To je opravdu hloupost. Prave naopak puvodni
email jsem zamyslel, tak, ze nejvetsi nebezpecnost systemu v tomto
okamziku tvi ve zpusobu pouzivani nez ve vlastnich systemech.

Co je ovsem vyhodou linuxu a za tim si stojim, ze v pripade potreby je
mozno presne zjistit co se kde a proc deje. To u uzavreneho kodu
nezjistite a MUZE ci nemusi to byt bezpecnostni riziko.

Honza