Re[5]: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Únor 3 21:45:29 CET 2008

----- Original Message ---------------
>Ona to nemìla být stí¾nost na uèitele, ale spí¹e konstatování
>brutálního stavu nìkterých ¹kol v ÈR. Je to je¹tì èerstvé a tak si to
>schovávám na pøí¹tí tøídní schùzky a zkusím to prodiskutovat pøímo s
>vedením ¹koly.

To je urcite dobry napad, len nezacnite agresivne ale konstruktivne.

>Já prostì chápu, ¾e pro toho uèitele je to jednodu¹¹í, ¾e nemusí øe¹it
>kdejaké viry apod. Ale je to tak ©ÍLENÉ ZJEDNODU©ENÍ si vlastní práce, ¾e
>mì z toho a¾ mrazí...

Nerozumiem. Preco by si mal pracu komplikovat? Je to ozaj problem pre studenta poslat ulohu ako mail kamkolvek? A pripadne si tu ulohu teda pre istotu zobrat na klucenke, alebo sa s tym ucitelom nejako NORMALNE dohodnut?

Za starych dobrych casov, ked sme pisali ulohy do zosita prip. na papier, ked som si ten zosit zabudol doma, co myslite, ako to dopadlo? Dostal som automaticky zlu znamku? Nie. Predstavte si, normalne som sa priznal ze som zosit zabudol a aj ked mal ucitel opravnene podozrenie na pokus o podvod, nasla sa alternativa (vyskusal ma z uciva a hned vedel, ze som si tu ulohu pisal - vedel som o com je rec).

Ak je ten ucitel hovado - lebo ozaj su aj taki - tak v tom pripade je takmer jedno ci ta uloha je ci nie je, objektivita je uz aj tak tatam.

>V¾dy't ti kluci (není to technická ¹kola) jsou do
>poèítaèù stejnì celí diví a kdyby si naintsalovali na zaèátku roku
>tøeba i ty proklínaná Wokna (je to uplnì jedno co) tak se pøeci bìhem
>toho roku mohou uèit jak si je nezaneøádit a ne jen bezdu¹e pøi
>hodinách brouzdat po netu. O konfiguraci nìjakého ¹kolního FTP ani
>nemluvì, to u¾ jsem se vyslovenì nechal unést... V¾dy» oni se mají
>výpoèetní techniku UÈIT!!!

Znova nechapem. To ucitel ma zavisiet na ochote studentov nieco konfigurovat a udrziavat?

>Argumenty typu ...MS Office je standart ... mì nechaly chladným,
>proto¾e vlastním dìtem jsem celý problém vysvìtlil a nemají (alespoò
>pevnì doufám) s formátem èehokoli ¾ádný problém. Nicménì pøesnì podle
>tohoto vzoru je vidìt, ¾e i kdyby bylo na svìtì v¹echno zadarmo a
>nìkdo prodával placenou alternativu, tak si pøesnì podle reklamy
>v¹ichni jako ovce vyberou to placené... V¾dy mì rozhodí, kdy¾ sly¹ím
>jak ¹koly (pøedev¹ím základní) breèí, jak nemají peníze na vybavení a
>programy, ale oni vlastnì jen tupì kopírují zavedené DRAHÉ øe¹ení a
>alternativy jim nic neøíkají.

Tak to teda prrrr.

Ukazte mi REALNU alternativu k M$ produktom, ktore maju skoly zadarmo vratane dobre spracovanej dokumentacie, helpom, a vratane sirokej podpore kymkolvek a kdekolvek.
Alebo, ak teda dokumentacia, helpy a "chlapec spoza rohu ktory to vie" nie je k dispozicii k tomu produktu "zadarmo", ste Vy ochotny ho podporovat, t.j. kazdemu ucitelovi nainstalovat a online vysvetlovat co a ako s tym softom "zadarmo"? A ste ochotny trebars aj instalovat a spravovat ten FTP server za ktory brojite? A to vsetko za cenu ktoru plati skolstvo za existujuce riesenie, t.j. 0,- Kc?

Alebo ktokolvek iny kto ma reci o alternativnom software v skolstve?

wek