Pohyb po naklonene rovine

Galloth lordgalloth@gmail.com
Neděle Únor 3 20:55:53 CET 2008

Pokud vim,
tak rpi puvodni otazce tezsi dojede dal a vysvetleni je proste - ma
vetsi energii (E = 1/2 mv^2).
Vysvetleni vaseho experimentu pravdepodobne spociva v rozlozeni vahy v
koulich. Jedna koule bude mit vetinu hmotnosti u sveho stredu. Bude se
tocit rychleji, ale drive energii strati a rpoto zastavi drive. Naopak
koule s hmotnosti okolo povrchu se bude tocit pomaleji, ale bude mit
vetsi setrvacnost a dojede dal. Nejak to souvisi s momentem
setrvacosti. Je to spravne?

Honza