Re[5]: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Martin Šaněk sanek.martin@volny.cz
Neděle Únor 3 19:57:42 CET 2008

Ona to neměla být stížnost na učitele, ale spíše konstatování
brutálního stavu některých škol v ČR. Je to ještě čerstvé a tak si to
schovávám na příští třídní schůzky a zkusím to prodiskutovat přímo s
vedením školy.
Já prostě chápu, že pro toho učitele je to jednodušší, že nemusí řešit
kdejaké viry apod. Ale je to tak ŠÍLENÉ ZJEDNODUŠENÍ si vlastní práce, že
mě z toho až mrazí... Vždy't ti kluci (není to technická škola) jsou do
počítačů stejně celí diví a kdyby si naintsalovali na začátku roku
třeba i ty proklínaná Wokna (je to uplně jedno co) tak se přeci během
toho roku mohou učit jak si je nezaneřádit a ne jen bezduše při
hodinách brouzdat po netu. O konfiguraci nějakého školního FTP ani
nemluvě, to už jsem se vysloveně nechal unést... Vždyť oni se mají
výpočetní techniku UČIT!!!
Argumenty typu ...MS Office je standart ... mě nechaly chladným,
protože vlastním dětem jsem celý problém vysvětlil a nemají (alespoň
pevně doufám) s formátem čehokoli žádný problém. Nicméně přesně podle
tohoto vzoru je vidět, že i kdyby bylo na světě všechno zadarmo a
někdo prodával placenou alternativu, tak si přesně podle reklamy
všichni jako ovce vyberou to placené... Vždy mě rozhodí, když slyším
jak školy (především základní) brečí, jak nemají peníze na vybavení a
programy, ale oni vlastně jen tupě kopírují zavedené DRAHÉ řešení a
alternativy jim nic neříkají.  Proti MS Office osobně nic nemám
- prostě ho používám co nejméně a tím to hasne. Domu mi ale nesmí,
protože nevidím důvod proč bych měl platit za sw, který využívám z
méně než 10 procent - prostě v tom jen píšu.

No a co se týká vaší otázky o zrychlení :-) prostě to je přesný
příklad našeho školství - nabiflujte se text a HLAVNĚ nad tím
nepřemýšlejte... kdo vám totiž na vaše otázky bude odpovídat??

S pozdravem,
 Martin Šaněk
 mailto:sanek.martin@volny.cz