Re: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Neděle Únor 3 18:53:54 CET 2008

> Zdravím,
>   nevím, zda tento názor je populární nebo ne, ale dle mne je zčásti
> chybný. Vychází totiž z předpokladu, že program nemůže fungovat pod
> 50 OS současně, resp. že by se muselo nějak extensivně "starat".

Nemůže. Přesněji řečeno může, ale je to pro vývojáře strašný opruz. Už
zdánlivě bezpracné zajištění toho aby běhal pod novými verzemi systému
"zpětně kompatibilních" Windows NT, 2000, XP, Vista pos. dá dost práce.

> Lépe by asi bylo, kdyby byly vyslyšeny dávné snahy vývojářů, aby
> bylo možno psát programy přenositelně.

Jde to, ale je to těžké, strašně těžké a pro vývojáře nesmírně
omezující (a tím pádem i drahé).

> Pokud by tvůrci jakéhokoliv OS skutečně měli na mysli blaho
> uživatelů i programátorů a ne jen osobní zisk, šli by nepochybně
> touto cestou.

:-)

> [...]
> hluboko a nebyl kompatibilní prakticky s nikým, takže to zase opustili).
>   Výše uvedené příklady bohužel nasvědčují tomu, že M$ se snaží, aby
> rozdíly mezi jeho produkty a "zbytkem světa" byly co možná největší.
> Tím jednoznačně způsobuje, že pokud by někdo chtěl skutečně vyvinout
> program, funkční pro všechny platformy, jeho vývoj se podstatně
> PRODRAŽÍ. Takže je to negace původního výroku. Ano, budeš psát levně,
> ale jen tehdy, pokud budeš psát jen pro mne. Chceš-li psát i pro ty
> ostatní, dostaneš přes prsty! A to je právě to omezení svobody, o kterém

Ale pod tím Jediným A Správným :-) je to docela jednoduché. A když jde
o prachy, vetšina lidí na nějakou svobodu kašle (dál mlčím abych
nedostal STOP od admina quli politice).