Re: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Únor 3 18:41:34 CET 2008

Ale Kosta.

Netreba byt vobec cynicky. Ver tomu, ze na akademickej pode je naozaj vacsie nez bezne percento ludi ktori sa s tymto stotoznia, aj ked hovada su vsade vsakano.

To vsak vobec nic nemeni na veci, ze na akademickej pode - nech to znamena cokolvek - ti ludia pracuju presne tym istym sposobom ako v akejkolvek inej firme. Potrebuju software pre svoje pocitace, ako v akejkolvek inej firme. Nie je pricina preco by sa mali spravat inak, ako v akejkolvek inej firme: ciahnu prirodzene po produkte ktory je poruke, ktory sa lahko instaluje a ovlada, ktory je rozsireny, v ktorom mozu bez dalsieho skumania a badania okamzite pracovat.

Pracovnik v skolstve predsa ma ine povinnosti nez skumat preco toto ci ono na tom ci onom pocitaci ide ci nejde, ako sa kompiluje jadro, co vsetko treba splnit aby sa skompilovat dalo, preco produkt nejde nainstalovat bez pripojeneho rychleho internetu, preco k produktu nie je zrozumitelny manual atd. Vysokoskolsky pedagog predsa musi vzdelavat studentov tak, aby si osvojili objektivne znalosti z daneho oboru, bez ovplyvnovania komercnymi subjektami, presadzujucimi si svoje zaujmy; takze nema cas na hratky s pocitacom.

I ked, citajuc konferu, zacinam mat pocit, ze niektori vysokoskolski pedagogovia maju opacne priority.

wek