Re: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Galloth lordgalloth@gmail.com
Neděle Únor 3 17:59:01 CET 2008

3.2.08, Petr Zahradnik <clexpert@clexpert.cz>:
> Puvodni zprava ze dne 3.2.2008 od Pavel Troller:

> Cim se akademicka puda lisi od jakekoliv jine pudy? Co to vubec je
> akademicka puda?

Akademicka pudo by mela byt royhodne nemela byt komerecni v tom
smyslu, ze by nemela preferovat nejakou komerecni firmu pred jinou a
mela by poskytovat znalosti vsech casti zkoumaneho oboru.

> Zaplatpambu, ze tam jsou vazby na Microsoft. Maji z toho i spousty
> vyhod. Treba maji take kompletni zdrojakyk od Windows, co ja vim.
O tom docela pochybuji. Pred par lety se neco podobneho resilo pro VUT
a nakonec se od toho upusitlo, protoze zdrojaky by nebyli stejne
kompletni, uz vubec by nebyly k poslednim verzim a byli by nahraty
pouze na jednom (nebo nekolika malo PC - uvedomte si, ze jen fakulta
informatiky ma v prvaku 600 studentu, takze je jedno jestli by ten PC
byl jeden nebo deset) a to PC by nesmelo byt pripojene k siti, nesmelo
by mit vypalovacku ani nic jineho pres co by se ty zdrojaky dli vynest
a spousta dalsich obstrukci ktere si ted uz nepamatuji.

> A v jakych formatech by se mela oficialni korespondence na akademicke
> pude dit?
Viz odkaz co je to akademicka puda. Korespondenci bych cekal v takovem
formatu, ktery si muzu precist bez zavislosti na OS. A vsichni vime,
ze takovych formatu je samozrejme dost.

Docela nechapu, proc si napr jista docentka s MZLU nemuze nechat pusit
prezentaci udelanou v pdf a musi ji mit v powerpointu (prohlizec pdf
na tom PC je). Upozornuji ze nemluvim o tom, ze ona by tu prezentaci
vytvarela, ona si ji am JEN prohlednout.

> To je snad rozhodnuti CVUT. Holt se musis prizpusobit. Co je na tom
> divneho? Musis se prizpusobit i v jinych oblastech sveho chovani,
> nevidim duvod, proc by to melo byt v tomto jinak.

Prispusobit se musim, ale nemusim to delat rad a urcite se proti tomu
prece muzu ozyvat.

> Tak kde je tedy problem?
Problem je v tom, ze spousta jinych lidi to tak udelat nemuze. Viz muj
predchozi postesk nad jistou docentkou. jestlize jste v pozici
studenta oproti uciteli, tak Vam proste nezbude nic jineho nez
pouzivat MS produkty. A ted bud muzete nainstalovat Windows plus
vsechno ostatni na svuj PC (a resit problemi s financemi,
licencemi,...) a nebo nemusite pri studiu svuj pocitac pouzivat a
muzete vsechno delat ve skole na ucebnach, coz ovsem znamena, ze
vetsinu dne stavite zavreny v pocitacove ucebne, kde vam na nohy fouka
klimatizace..

> Ale to je prece dalsi hovadina. Kdyz se kouknu do jakekoliv nabidky
> pocitacu, je tam pulka pocitacu bez operacniho systemu nebo s
> predinstalovanym linuxem. Na kazdem datasheetu se uvadi, jestli to
> nebo to funguje s Windows a s Linuxem a s MaxOS apod. Navic mnozi z
> tech prodavacu maji i linux doma nainstalovany.

A na kolika z nich to pak opravdu bezi? V lete jsem si koupil internet
od poskytovatele U:fon. Doba na odstoupeni od smlouvy v rpipade
problemu byla asi mesic. Po celou tu dobu me tvrdily, ze ovladace k
Linuxu budou ze je to jen otazka casu, ze ted jim vypadla stranka, ale
ze hned jak to zprovozni, tak si tam muzu stahnout instalacni soubory
rpo linux a pobezi mi to tak jak pod windows. Je unor a jedine co muzu
delat kdyz chci jejich internet pod linuxem je najit si navod na rootu
a podle nej to sprovoznit. Na jejich strankach neni ANI odkaz na ten
navod.

Honza K