Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz)

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Únor 3 16:26:20 CET 2008

3.2.08, Pavel Troller <patrol@sinus.cz>:

> To je vidět, že používáte počítač opravdu jen na browzdání sítí a excel :-).
> Třeba já se občas zabývám digitální fotografií. Mám obyčejný foťák za 5k
> s rozlišením 7.1MPix. Fotky z něj se na můj monitor bez resize nevejdou -
> na Váš snad ano :-) ? Zajímají mne hlavně detaily, takže to opravdu nechci mít
> zmenšené, navíc třeba pro potřeby retuše naopak ještě dělám zoom-in. A pak přijde
> velmi vhod scrollovat dvěma kolečky, už jsem se to naučil dělat jedním prstem
> a chodí to FAKT skvěle.

Psal jsem "například", ne že jenom v Excelu. Ale dvě kolečka se daj
plně nahradit jedním - jako to funguje v Autocadu. Tam taky pracuju se
zoomem, kdy se výkres nevejde na obrazovku celej, ale kolečkem se
neposouvá, ale zoomuje a výkres si posouvám prostředním tlačítkem,
resp. tím, co je schovaný pod kolečkem. Prostě s ním chytnu výkres a
potáhnu kam chci.

> Třeba kvůli licenční politice Microsoftu ? Jsou to lidé, kteří si zvolili
> určitý druh svobody (záměrně neříkám, že jsou zcela svobodní, neboť odmítání
> M$ je jeden z druhů nesvobody, kterou na sebe sami uvalili), ale cítí se v
> otevřeném světě podstatně lépe a skutečně svobodněji.

Právě proto nechápu, proč linuxákovi vadí něco na firmě, jejíž
produkty nepoužívá. To je jako bych já remcal, že podražila nafta a
přitom mám benzínový auto ;)

> Toto je můj osobní názor,
> neboť jsem jeden z nich, ale možná by s ním souhlasilo více lidí. Nejde ale
> jen o to. Dále je nutno uvést jeho nekalé praktiky v boji proti Open Source
> (neboť "kalými" praktikami, tj. např. cenovou politiikou, s ním
> z pochopitelných důvodů bojovat nelze) a mnoho dalších důvodů, které jsou
> nad rámec tohoto threadu.

K nekalým praktikám se nemůžu vyjádřit, páč nevim který přesně
myslíte. (Ne že bych o tom nikdy nic neslyšel).

> [...]
> kamaráda, který do input layeru píše, pochopil, jak to (ne)funguje, a napsal
> patch. A co byste řekli ? Nejen že to funguje mně, ale bude to už fungovat
> všem ostatním, neboť zrovna převčírem mi přišel mail, že můj patch byl
> přijat do mainline kernelu. CD od myši s driverem pro windows dostaly děti
> na hraní :-) A to právě je věc, kterou považuji na Linuxu za jednu
> z nejkrásnějších - že lidi si skutečně mohou sami pomoci, když jim něco
> nefunguje, a pomohou tím vlastně i těm ostatním. Je něco takového možné ve

Myslím, že si můžete pro myš napsat ovladač i pro Windows - akorátže
výrobce hardwaru vám jen tak nedá svoje zdrojáky, protože je to
součást jeho know-how.

> A ještě jedna poznámka: Pro vícekolečkové myši existuje standard, jaký by
> měly dodržovat, aby byly kompatibilní "plug&play" pro běžné OS. Tato myš
> jej nedodržuje. I pro windows je třeba instalovat speciální driver z CD,
> jinak i tam funguje jen jako běžná myš. Proč to ty firmy dělají ???

Vimjá? Neni ten standart třeba součástí nějakýho patentu?

> Pak
> se nedivte, že lidé tuto firmu odsoudí jako "Linux-unfriendly" - standardy
> nedodrží a pro své proprietární řešení vytvoří driver jen pro windows. Někdo
> to může cítit jako záměrné poškozování ostatních OS.

IMHO na to má výrobce právo, dodat drivery jen pro Wokna (nebo jen pro
Mac nebo jen pro Linux), ale musí pak počítat s tím, že o jeho výrobek
budou mít zájem jen uživatelé Woken (Macu, Linuxu). Viz. kauza Elnec
;-)

P.K.