Re: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Únor 3 15:13:55 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 3.2.2008 od Tomáš Tomáš:

> Bohuzel s vami musim nesouhlasit, uzivatel je nucen statem, ruznymi
> statnimi a polostatnimi organizacemi do formatu doc, xls atd..

Ono jaksi neco tam asi pouzivat musi a holy textovy format neni to
prave. Bud rad, ze se nerozhodli treba pro WinText602.

Ja taky neskucim, ze ten DOC nebo XLS neprecte moje lednice, no tak
holt to neprecte linux.

> Namatkou VZP, OSSZ, vetsina vysokych skol a snad vsechna
> ministerstva rukou spolecnou a nerozdilnou povazuji doc za neco v
> cem se bezne komunikuje.

Jak komunikuje? Ja jsem nikdy zadny dokument ve Wordu na zadne
ministerstvo ani do zadne pojistovny ani na socialku neposilal. Ani
jsem nikdy zadny nedostal. Tak pak nechapu, k cemu me nuti.

> Tvrzeni, ze doc lze prece otevrit v Openoffice neni tak uplne
> pravdive, nemusi sedet format, pokud je obsazeno nejake makro
> neuspejeme nejspise vubec.

A proc by to melo jit v OpenOffice? Vzdyt moje lednice to take
nenacte, tak proc by to melo jit zrovna na linuxu? Jestli chce nekdo
komunikovat s nekym jinym, holt se musi prizpusobit.

> Podlemeho by stat mel byt tim prvnim kdo bude prosazovat standarty,

Standarta je vlajka na hrade.

> komunikovat v necem, co je normou a pouzivat systemi,

???

> ktere ma sanci mit pod kontrolou tzn. jsou k nim k dispozici
> zdrojove kody,

Proc by mel stat prosazovat neco takoveho? Vetsina lidi ma Windows,
vetsinu lidi nezajimaji nejake zdrojove kody.

> Nechci byt oznacen za paranoidniho, ale aby statni sprava pouzivala
> na vetsine PC system, ktery ma plne pod kontrolou vlada jineho statu
> asi nebude z hlediska bezpecnosti to prave orechove ...

A jeje, to je sila...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem