Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Únor 3 14:42:53 CET 2008

Bohuzel s vami musim nesouhlasit, uzivatel je nucen statem, ruznymi statnimi a polostatnimi organizacemi do formatu doc, xls atd..
Namatkou VZP, OSSZ, vetsina vysokych skol a snad vsechna ministerstva rukou spolecnou a nerozdilnou povazuji doc za neco v cem se bezne komunikuje. Tvrzeni, ze doc lze prece otevrit v Openoffice neni tak uplne pravdive, nemusi sedet format, pokud je obsazeno nejake makro neuspejeme nejspise vubec.
Podlemeho by stat mel byt tim prvnim kdo bude prosazovat standarty, komunikovat v necem, co je normou a pouzivat systemi, ktere ma sanci mit pod kontrolou tzn. jsou k nim k dispozici zdrojove kody, Nechci byt oznacen za paranoidniho, ale aby statni sprava pouzivala na vetsine PC system, ktery ma plne pod kontrolou vlada jineho statu asi nebude z hlediska bezpecnosti to prave orechove ...

>Hezké odpoledne,

    a od uživatele libovolného jiného OS nutí používat cokoli od
Microsoftu? Kdo nutí lidi s Linuxem používat dokumenty DOC XLS a
podobně? Nikdo je přece nenutí. Nebo ano? Existují i jiné textové
editory než Word, jiné tabulkové procesory než Excel, jiné další
programy. Kdo nutí uživatele Linuxu kupovat myš s logem MS?

    Mám pocit že nikdo. Jenže furt jen vidím agresivitu od uživatelů
jiných systémů proti uživatelům Windows. Konec konců, ještě jsem nikde
neviděla tak bouřlivou diskusi na téma Windows <> MacOS. Ale Windows <>
Linux je tu skoro na denním pořádku.

    Na svém počítači můžu mít přeci co chci. Pokud se rozhodnu pro
Windows, mám je. Pokud si vyberu Linux, mám jej. Pokud opravdu chci mít
něco extra, napíšu si OS svůj. Kde je problém?

					Saša K. Svobodová