Re: OT: Odlehcení síte, potíze?

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Neděle Únor 3 00:21:14 CET 2008

Ono vsetky tieto uvahy su nezmysel.
1.  Aj ked budete mat vsetky 3 fazy, tak to nijako nezistite. V rozvodoch sa
to nikde nedodrzuje !! Akurat sa zvykne (aj to len v poslednej dobe) dodrzat
na elektromeri smer faz.
2. Distribucne VN trafa su casto (ak nahodou nie vzdy - isto neviem) v
zapojeni "lomena Y". Teda vykon kazdeho vinutia na sekundare berie energiu z
dvoch primarnych faz. Tym sa aj zatazenie jedinej fazy rozlozi.

Ludia od slaboprudej elekroniky maju casto naivne rozsirenu tendenciu
podcenovat rozvody energetiky na "hlupe" dva ci styri droty od generatora.
No ono to je celkom premyslene a podstatne odolnejsie.
Ako spominal Jano (wek), jediny prinos mozu byt tie cerstve kolaciky s kavou

                                                Milan  Mlynarčík