OT na patek: kulove blesky [Was: porad Detektor - CT]

Bitovod hw@prelude.cz
Pátek Únor 1 16:50:43 CET 2008

Pridam jednu z druhe ruky, videl ho tata na chalupe, ja byl v tu chvili o
dve mistnosti vedle:

Na chalupe mame telefon (pevnou linku) tazeny na pozemek vzduchem, kolem
baraku zvenku na zdi a k pristroji se dostava skrz stenu zasadrovanym (a
tedy tesnym prurazem) tesne pod stropem, kabel pak sestupuje svisle a nad
zemi konci v zasuvce..

Za jedne bourky se objevila na zdi tesne pod stropem, v miste, kde prochazi
stenou onen telefonni kabel, bila koule, cca 15cm v prumeru. V mistnosti
bylo ticho, tata to jen vytrestene pozoroval (ono se s tim asi ani nic
jineho delat nedalo :), rikal, ze ta koule tise srsela a sycela, nacez se
"to" vydalo po tom telefonnim kabelu k zemi. Pak to ale doklouzalo k
zasuvce, narazilo to na ni a doslo k explozi (tu uz jsem slysel). Zasuvka
(montaz v ploche krabici na zdi) byla rozstipana na drobne kousky (vcetne
krabice) a rozhazena po mistnosti, kabel, po kterem to sjelo, bez poskozeni,
telefonni aparat i provoz na lince bez poruch... Nikde zadne dalsi stopy,
jen tata chvili neslysel, slupka v uzavrene mistnosti to byla fakt pekna :)

Pavel Kutina