ISP programator

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Únor 1 14:19:28 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 1.2.2008 od Pavel Troller:

> 1) Pouzivam ve sve profesi radu aplikaci, napsanych napr. v Jave,
> ktere jsou opravdu multiplatrofmni. Jde o aplikace vyvinute velkymi
> firmami, ktere uz si uvedomily, ze kazde procento userbase se
> pocita.

Ja nesnasim aplikace v Jave. Spatne se mi s nimi pracuje, jsou line a
je to hruza. Kdyz neco jede v Jave, odmitam to, nekupuji, nechci.

> Naopak, jedna nejmenovana firma z Nemecka u nas prisla o obchod
> radove v desitkach milionu, kdyz jsme s usmevem na rtu odmitli jeji
> nabidku windoze-only dohledoveho systemu a in-house jsme si vyvinuli
> vlastni, ikdyz jsme museli podstoupit i reverzni inzenyring jejich
> proprietarniho protokolu.

No a kolik tech programatoru od Elnecu tedy koupite na ty linuxove
stroje, kdyz to pojede pod linuxem?

> Aniz bych rovnez chtel rozpoutat flame ci se nekoho dotknout,
> formulace "marginalni OS nepodporujeme" ve svetle vyse uvedenych
> argumentu na mne pusobi spise dojmem neochoty a nedostatku dobre
> vule, nebot jak mnoho prikladu jiz ukazalo, jde to a to i bez
> vynalozeni takovych nakladu, jak by se na prvni pohled mohlo zdat.

Proste se rozhodli, ze budou vyvijet pro Windows a zakaznici s jinym
operacnim systemem jsou pro ne nezajimavi. Na tom neni nic
nepochopitelneho. Zrovna tak asi nedelaji pro MS-DOS. Zrejme by se
nevratily naklady. A naklady, to neni jen za castka zaplacena
programatorum za to, ze program nekde bezi. Naklady, to je take
vsechno ostatni, vcetne udrzby a supportu. Spolecnost Elnec neni zase
az tak mala a neznama firma, takze se da predpokladat, ze jeji
manazeri vedi, co delaji a proc to delaji. A nejsou sami, kdo delaji
jen pro Windows, takovych firem je...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem