ISP programator

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Únor 1 11:16:25 CET 2008


Mno, praveze su to naklady omnoho vyssie nez by sa Vam mohlo zdat, pan kolega.

"Podporovat" totiz vo vacsine pripadov neznamena len "napisat". A aj "napisat" nie je "len".

Z toho co ste napisali v suvislosti s in house dohladovym systemom je jasne,  ze sa pohybujete v oblasti s o niekolko radov vyssim pomerom zisk/zakaznik nez Elnec, to zasadne meni perspektivu. 

Jednym z problemov vsetkych flamovitych tem je, ze clovek tazko vnima perspektivu situacie do ktorej sa v zivote nedostal, a mnohe veci posudzuje z hladiska svojich - prirodzene obmedzenych - skusenosti. 

To nie je myslene ako urazka - ja to robim predsa tak isto... :-)

wek



----- Original Message ---------------

Subject: Re: ISP programator
   From: Pavel Troller <patrol@sinus.cz>
   Date: Fri, 1 Feb 2008 10:41:03 +0100
     To: HW-news <hw-list@list.hw.cz>

>> 
>> Mate uplnu pravdu, podporujeme len WIN (od 95 po Vistu), lebo
>> statisticky marginalne operacne systemy (fakt sa nechcem nikoho
>> dotknut ani rozputat flameware, hovorim len fakt) neposkytuju priestor
>> na dostatocny profit.
>> 
>Zdravim,
>  dovolil bych si malou pripominku: Podpora "marginalnich operacnich systemu"
>dnes jiz neznamena, ze musite psat celou aplikaci znova. Jde o to, ze pri
>trose dobre vule lze napsat aplikaci skutecne multiplatforme a tak s jen
>malym usilim vynalozenym navic zajistite spokojenost dalsich par procent
>vasich uzivatelu.
>  1) Pouzivam ve sve profesi radu aplikaci, napsanych napr. v Jave, ktere jsou
>opravdu multiplatrofmni. Jde o aplikace vyvinute velkymi firmami, ktere uz
>si uvedomily, ze kazde procento userbase se pocita. Naopak, jedna nejmenovana
>firma z Nemecka u nas prisla o obchod radove v desitkach milionu, kdyz jsme
>s usmevem na rtu odmitli jeji nabidku windoze-only dohledoveho systemu a
>in-house jsme si vyvinuli vlastni, ikdyz jsme museli podstoupit i reverzni
>inzenyring jejich proprietarniho protokolu.
>  2) Pokud z jakehokoliv duvodu nelze pouzit multiplatformni system (napr.
>Javu), lze pouzit alespon multiplatformni toolkit (napr. WxWidgets). Pak se
>jen zkompiluje zdrojak pro vice platforem - Windows, Linux, BSD... Je to o neco
>pracnejsi, protoze potrebujete nekoho, kdo provede tu kompilaci, ale stale je
>zde vyhoda jednoho zdrojaku, maximalne s nejakymi #ifdef __linux__ ci podobne.
>  3) Pokud ani to neni z nejakeho duvodu mozne (zpravidla z nedostatku ochoty
>vyvojare ci tlaku firmy Microsoft), lze alespon zajistit kompatibilitu s
>dnes jiz pomerne schopnymi emulacnimi nastroji, napr. wine. Jednim z prvnich
>prukopniku teto strategie byl Google, ktery uvolnil Linuxovy balik svych Maps
>tim, ze pouzil windowsi binary a v bundlu k nim dodal specialni opatchovanou
>verzi wine (nativni wine tehdy jeste GM nebezel). Jeho prikladu nasledovala
>rada dalsich firem a dnes je videt rada "linuxovych verzi" ruznych produktu
>vcetne her, coz jsou vlastne windowzi verze s dodanym pritesanym wine. Takze
>i tudy muze jit cesta, kdyz se chce.
>
>  Aniz bych rovnez chtel rozpoutat flame ci se nekoho dotknout, formulace
>"marginalni OS nepodporujeme" ve svetle vyse uvedenych argumentu na mne pusobi
>spise dojmem neochoty a nedostatku dobre vule, nebot jak mnoho prikladu jiz
>ukazalo, jde to a to i bez vynalozeni takovych nakladu, jak by se na prvni
>pohled mohlo zdat.
>
>S pozdravem Pavel Troller
>_______________________________________________
>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>Hw-list@list.hw.cz
>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list