Impedance vedeni

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Prosinec 31 17:02:33 CET 2008

Celé je to jedna odnož výroby megaampérového pulzu (prakticky již zavržená,
avšak teoreticky zajímavá).

Zdrojem je svitkový kondenzátor ~500 nF navinutý na válci, v jehož středu se
nachází diskutované vedení. Plánovaný průběh pokusu byl cca takovýto: Nabít
na 20 kV, zábleskem ionizovat střed dielektrika, měřit du/dt na kondenzátoru
a druhým otvorem promítat obraz na strop.

Zkrat měl být samozřejmě malinký a kondenzátor větší, ale v rámci
zjednodušení již čistě akademické úlohy jsem zadal poloměry 10 a 100 mm.

PH

From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@orange.fr>
no teraz som z toho zmateny este viacej, pac to co popisujes mi evokuje
lichobezniky ale na obrazku mas nakreslene kruhy. To by sedelo aj s
cislami (polomery 100 a 10mm, udavas sirku zdroja 628mm).
Ten 10mm kruh v strede je skrat medzi obidvoma platnami? Zdroj je
rovnomerne rozprestreny po celom obvode vonkajsieho kruhu? To si tiez
neviem predstavit, ako? Ako vyzera ten zdroj elektricky? Jednorazovo
nabije cez vysoku impedanciu tu kapacitu medzi platnami a ten skrat tam
nie je? Kde je koniec vedenia? Je to kruhove, zaciatok ani koniec tam
nevidim. Na modro vyfarbeny skrat tam v klude nie je a predstavuje az tu
"ionizací igelitu čouhajícího na konci vedení"?
Na co je to cele dobre? Rozmyslam ako vobec zadefinovat problem do
simulatora. Elektrostaticky s nabitym kondenzatorom? Magneticky kde bude
tiect prud z vonkajsieho okraja (cervene) do skratu? Elektromagneticky?
Ake by boli potom okrajove podmienky?
Skus uplne polopate aby som to aj ja pochopil vysvetlit co vlastne chces :-)