He-Ne laser (Re: K cemu je zeleny laser?)

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Prosinec 30 19:37:43 CET 2008

Takových laserů jsem měl doma několik, 0,5-2 mW.

Paprsek vzniká, když prochází správný proud (u mě to bylo 1-2 mA u malých a
2-5 u větších), zrcátka jsou rovnoběžná a kolmice k nim může projít
trubičkou.

Postup je cca tento (je to 20 let, takže bez záruky):

1. Podívat se na vypnutý laser tak, aby bylo vidět skrz trubičku.
2. Zrcátko seřídit tak, aby okolo trubičky byl odraz zorničky oka.
3. Zopakovat 2 s druhým zrcátkem (obě jsou trochu průhledná, jedno více).
4. Zapnout napájení.
5. Dívat se proti polopropustnému zrátku a zkoušet postupně otáčet
jednotlivými šroubky, dokud není vidět červené jakoby jiskření.
6. Dát oči mimo a paprsek a donastavit na plný výkon.

(5 je snažší s červeným filtrem)

PH

From: "PP pavel" <pa-vep@atlas.cz>
Pomocí zrcátek, jen nevím jak je nastavit aby paprsek pronikl ven, jedno je
polopropustné.