Proudove trafo v provozu bez zateze

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Úterý Prosinec 30 16:18:54 CET 2008

Hezke odpoledne,

    dneska jsem merila pomoci proudoveho trafa a, ne moji vinou, jsem
chvilku "merila" s rozpojenym sekundarnim vinutim. Vim ze se to nesmi,
ale stalo se. Trafo pri primarnim proudu 250mA a prevodu 5:1 poradne
hucelo, pri prevodu 2,5:1 hucelo mene a pri prevodu 1:1 hucelo uz jenom
malo. Ale stale hucelo. Pak jsem prisla na to, ze draty od trafa ke
svorkam jsou upadle (draty uvnitr skrinky trafa). Takze ackoli jsem pri
praci peclive pouzivala zkratovaci vypinac, tak to nebylo nic platne a
trafo tech par minut bezelo naprazdno.

    Neni mi jasne, proc hucelo, kdy sekundarem netekl proud?

					Saša K. Svobodová

            www: http://www.zirafoviny.cz

           mail: sasa . svobodova      @            centrum.cz
   mobilni mail: svobodova . sasa      @       vodafonemail.cz