Nabilecka pro modelare z DX

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Prosinec 29 17:44:59 CET 2008

Zapište si konečně za uši:

OEM = moje nálepka/barva/balení
ODM = nějaká změna v designu či funkci oproti původnímu výrobku, nebo
vlastní výrobek.
(je jedno jak tomu říkají mladí managoři, tyhle zkratky platí v číně pořád)

A žádným obchodníkům nikdy nevěřit ani nos mezi očima.

Jstliže to prodává DX, tak je to a) přebytek z ODM výroby protože někdo měl
moc velké woči, když se handrkoval o ceně, b) normální řada a c) klon.
Vzhledem k reálnému objemu trhu s takovou nabíječkou bych řekl že je to b) a
ten vychcánek prostě kecá, stejně jako Elix a Jablotron, když začínali.
Klony můžete čekat u ODM věcí, kdy rozumný člověk nechá číňany vyrobit jen
část výrobku a kompletuje se jinde. Číňani to stejně opajcujou, pokud to
bude stát za to a někdy jsou ty klony dokonce lepší než originály. A tam kde
nejsou lepší, to stejně nevadí, vzhledem k více než řádovému rozdílu v ceně
za "značku".

Třeba Yamaha dělá většinu kláves u Medeli - mechanickou část, elektroniku
mají svoji. A Medeli dělá klávesy, které vypadají až na pár detailů skoro
jako Yamahy, ale mají jiný vnitřek. Holt formy jsou drahé a Yamaha taky musí
šetřit.

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>

  Ted by mne jen opravdu zajimalo, kdo to od koho obkreslil, protoze ta moje
se prsi ceskym puvodem (RCM Pelikan) a byl k ni i cesky navod atd. Opravdu
by mne zajimalo, zda ta z DX je cinskym klonem teto, ci naopak, ci zda
vyrobce obou dvou je totozny a jen je to jinak olabelovane :-).
  Podstatne vsak je, ze ta z DX je za cca pul ceny te z GES. Budou-li stejne
kvalitni, tak samozrejme pres DX...