Diletantismus ucitelu, nebo mi neco uniklo?

Snehulak snehulak@gmail.com
Pondělí Prosinec 29 10:25:38 CET 2008


Takovych ucitelu jako vy je nanestesti zatim strasne malo . Tedy ja
zkoncil stredni pred 10 lety , elektrotechnickeho nebo spis
elektronickeho zamereni a takovychto ucitelu tam bylo jen par co nas
dokazali motivovat k nejakym vykonum a to v dobe kdy nebyly poradne
ani mobily natoz notebooky a pda :) Navic nam nedokazali zajistit ani
ucebnice takze to co jsme nemeli v sesite nebylo nikde . Ve 4 rocniku
to dopadlo tak ze cela trida spala psali jen ti s nejlepsi upravou a
od tech se to potom za uplatu kopirovalo :)

Skoda ze tehdy jsme nedokazali ocenit, ze nam vedomosti sdeluji
opravdu schopni lide , kteri neco dokazali a byli ve svem oboru machri
, jenze pedagogicke schopnosti jim trosku chybely ....

PS.Dodnes vzpominam a jezi se mi vlasy na pocitani motoru zapojenych
do hvezdy , pocitani uciniku , stavove automaty , nebo treba
boolovskou algebru , kirhofovy zakony a spoustu dalsich veci o ktere
jsme moc nemeli zajem (bavila nas praxe programovani jednocipu nebo
zapojovani na kontaktnich deskach s ruznyma 74xxx a zoufale hledani
chyb logickou sondou v tom chumlu 300 propojek ala vrabci hnizdo)

s pozdravem

snehulak

2008/12/29 Serych Jakub <Serych@panska.cz>:
>> [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of jirilinhart
>> Sent: Monday, December 29, 2008 9:04 AM
>> To: HW-news
>> Subject: Re: Diletantismus ucitelu, nebo mi neco uniklo?
>>
>> Neco co mozna uniklo tem co sedeli v lavicich a ne pred nema.
>
> Jestli pred lavicema sedite, pak neni divu. Moje heslo je, ze dobra hodina se
> pozna podle toho, ze KANTOR i zaci z ni odchazeji s orosenym celem. Ja si
> napriklad nesednu, ani kdyz pisu do tridnice. Hodina musi byt pro kantorta od
> vstupu do dveri do vystupu z nich kontinualni herecky vykon s pevne danym
> scenarem, ale na druhou stranu i s velkou davkou improvizace.
> Na prvni hodine (nebo kdyz supluju v nejake tride, co me nezna :-))) zaci
> ziraji (slysim jenom takove ty hlasky "Ty vole ten je hustej" :-))), na dalsi
> si prinesou vsechno co objektiv ma, a pak si zvyknou a nasavaji vedomosti.
>
> Je mi uplne jedno, zda a co si pisi a otevrene jim rikam, ze je to jen jejich
> problem a starost. Vsechny elektronicke materialy jim dam k dispozici hned od
> zacatku. Fakt je, ze jsem upustil od automatickeho ukladani materialu z
> interaktivnich tabuli, to fakt vedlo k vetsi mire pasivnosti v hodinach. Ale
> samozrejme na pozadani kteroukoliv tabuli ulozim a studentum zverejnim.
>
> Pak uz jen pozoruji diferenciaci spolecnosti. Chytri jedinci si moje
> materialy vytisknou a k tomu si vedou sesit, ti linejsi si jen delaji
> poznamky do vytistenych materialu, ti radoby moderni si pisou elektronicke
> sesity do svych notebooku a ruznych PDAcek (ale zazil jsem pouze na prstech
> spocitatelne mnozstvi tech, kteri to delali skutecne efektivne a
> profesionalne, takze vysledek byl opravdu vyrazne lepsi nez psany sesit).
> Lemplum, kterych se v kazde tride pochopitelne tak 15% vzdy najde je vsechno
> jedno a podle toho take pak vypadaji jejich vykony.
>
>> Proc ucitele chcou po zacich aby neco psali a kreslili.
>> V dnesni dobe je moda ze si zaci nic nepisi a pri nejlepsim
>> imituji cinnost ze to chcou v elektronicke podobe. Kdyz jim
>> da clovek neco studovat a maji si udelat vypisek z toho co
>> cetli tak klidne dve hodiny imituji cinnost a potom s klidem
>> reknou ze tomu nerozumi a proto to necetli. Bavim se o
>> stredoskolacich rok pred maturitou. Proste chcou pasivne
>> cekat na informace co se v nich nahodou zachyti a ty chteji
>> pouzivat. Nejhorsi je ze kdyz se jich zeptam na latku z
>> druheho rocniku nebo z prvniho tak me s klidem zdeli ze to
>> bylo davno a ze si z toho nic nepamatuji
>
> Pochopitelne. Co cekate? Ze Vam budou plynne a perfektne odrikavat latku
> prvniho rocniku? I kdyby ji nekdo umel nazpamet, pochopitelne se nesnizi k
> tomuto sprtskemu ukonu. Vy se jich nesmite ptat, vy jim musite dokazat, ze si
> to pamatuji, to co schazi doplnit a od tohoto zakladu rozvijet dalsi latku.
>
>> a ze ve 4 rozniku se
>> na maturitu douci a budou to vedet. To stejny je se znalostma
>> ze zakladni skoly i s prvni tridy. Nekdy jim dela problem
>> pocitani do 10 (vzdyt na to maji kalkulacku tak proc pocitat)
>> a nejaka jina soustava jako je 16kova je az moc slozita a
>> pocitat se sni neda.
>
> Staci par testiku bez kalkulacky a videl byste, jak rychle si na pocty
> vzpomenou (i kdyz musim uznat, ze ac teoreticke znalosti matematiky maji na
> nasi skole velmmi dobre, prakticka schopnost pocitat casto velmi pokulhava).
>
> Jakub Serych
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list