Diletantismus ucitelu, nebo mi neco uniklo?

jirilinhart jirilinhart@post.cz
Pondělí Prosinec 29 09:03:52 CET 2008


Neco co mozna uniklo tem co sedeli v lavicich a ne pred nema. Proc ucitele
chcou po zacich aby neco psali a kreslili.
V dnesni dobe je moda ze si zaci nic nepisi a pri nejlepsim imituji cinnost
ze to chcou v elektronicke podobe. Kdyz jim da clovek neco studovat a maji
si udelat vypisek z toho co cetli tak klidne dve hodiny imituji cinnost a
potom s klidem reknou ze tomu nerozumi a proto to necetli. Bavim se o
stredoskolacich rok pred maturitou. Proste chcou pasivne cekat na informace
co se v nich nahodou zachyti a ty chteji pouzivat. Nejhorsi je ze kdyz se
jich zeptam na latku z druheho rocniku nebo z prvniho tak me s klidem zdeli
ze to bylo davno a ze si z toho nic nepamatuji a ze ve 4 rozniku se na
maturitu douci a budou to vedet. To stejny je se znalostma ze zakladni skoly
i s prvni tridy. Nekdy jim dela problem pocitani do 10 (vzdyt na to maji
kalkulacku tak proc pocitat) a nejaka jina soustava jako je 16kova je az moc
slozita a pocitat se sni neda.

JL

PS: Znam pripady kdy zakovi i temer cely skolni rok nechybel sesit do
predmetu a nebo i kdyz ho nosil tak zase za ctyri roky mel popsany tak deset
listu (a to prevaznou cast bylo z prvniho rocniku) a zbytek sesitu byly
dalsi predmety co nahodou potreboval si zapsat


----- Original Message ----- 
From: "Pavel Kutina" <hw@prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, December 28, 2008 11:54 PM
Subject: Re: Diletantismus ucitelu, nebo mi neco uniklo?


Ja tam zazil tak jednu perlicku, kterou si -jako jednu z mala- dodnes
pamatuju.

Profesor (pry byvaly reprezentant ve stolnim tenise, nevim, al einteligence
a odborne znalosti tomu odpovidaly) prednasel v predmetu Silnoprouda
zarizeni take jen a pouze z ucebnice, bez jakehokoli slova navic. Resily se
nejake motory ci kyho vyra a v ucebnici byl text neco jako "a toto provedeni
se pouziva do prikonu 2000 V.A. Dalsim typem je..." no a mily profesor nejak
nepobral jednotky a precetl "...se pouziva do prikonu 2000 Voltu. A dalsim
typem je..." Jeden z tridnich rejpalu (v tom nejedu) vznesl dotaz, odkdy ze
se prikon udava ve voltech a pan profesor nam to vysvetlil vskutku
netradicne: "Od te doby, co je proud zanedbatelny!" No a bylo vymalovano,
ten vyrok jsme z tridni nastenky sundavali az na primy prikaz reditele :)

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "JD" <jirkonf@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, December 28, 2008 11:36 PM
Subject: Re: Diletantismus ucitelu, nebo mi neco uniklo?



No,

nam bezne nechteli na skole nekteri ucitele dat napr. powerpointove
prezentacky co pousteli v hodine nebo i jine materialy, tak sme furt
obkreslovali tabule jak ... (posleze fotili digitalem). Pry ze je to jejich
dusevni vlastnictvi, ale tak od ceho je ucitel - aby snad predaval vedomosti
a znalosti dale. Ale je pravda, ze to byli vetsinou ti, ktery byli "bez
svych
papiru namydleni". Nekteri dokonce kdyz nakreslili na tabuli tyristor s G u
anody a byli upozorneni, ze se pravdepodobne spletli (precejen kazdy se
muzeme zmylit), tak zacli ze "takovy tyristor taky existuje, ja ho mam
doma...". No... Tyto hodiny sem pak radeji travil se sluchatky na usich
(dochazka povinna, dulezite nedelat bordel). Na druhou stranu me to mrzi -
byl to zrovna jeden z predmetu, kde sem myslel, ze bych se i neco mohl
dozvedet (vykonova elektronika). Paradoxne sem pak pred pisemkama pulce
tridy
vyvetloval tu latku - pri uceni totiz dosli na to, ze si nektere veci co v
prubehu roku vykladal proste odporuji :-)

POMOC.

JDrozd
---
Dne Sunday 28 of December 2008 23:04:27 Pavel Kutina napsal(a):
> Postih za reseni problemu? No pomahej pambu, to ta Uzlabina pekne upada,
> ja
> byl tam jako prvni rocnik (1984-88) a rikali jsme si, ze horsi to byt
> nemuze, ale ze se to treba casem srovna :)
>
> Pavel Kutina
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Pavel Hudecek" <phudecek@tiscali.cz>
> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Sent: Sunday, December 28, 2008 10:58 PM
> Subject: Re: Diletantismus ucitelu, nebo mi neco uniklo?
>
>
> Chtěl jsem to zkopírovat k sobě na web, ale původní tazatel se bojí
> postihu, takže z toho nic nebude..
>
> PH
>
> From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@orange.fr>
> No keby sa ti podarilo od pí Exnerové ziskat spravne riesenia zistili by
> sme co zanedbali a co pri vypoctoch predpokladaju :-) Ten dokument sa
> neda otvorit, chce to autentifikaciu...
>
> Pavel Hudecek wrote:
> > Dobrý den všem,
> >
> > byl u mě kamarád že chce poradit se školními příklady
> > http://skola.uzlabina.cz/Exnerova/ZE%20II/SDP%20ZE%20II%201_08.pdf
> > Krom toho, že nechápu, proč ve 21. století ještě někdo sesypává obrázky
> > na konec dokumentu (podle mě čirá buzerace a výchova žáků ke zbytečnému
> > tisku),
> > mi mnohá zadání připadají zmatená, nebo neúplná, nebo s chybami. Např:
> >
> > 1.11 Prstencová cívka o poloměru r = 10mm má 1000 závitů. Prochází jí
> > proud
> > I = 0,2A. Jaký je v ní magnetický indukční tok, je-li střední průměr
> > závitu
> > Ds = 3 mm? Cívka je navinuta na jádru z permaloye (ur = 80000).
> >
> > - Od pí Exnerové je hezké, že uvedla střední průměr závitu, ale není tam
> > nic, z čeho by se dal stanovit průřez jádra. Jak tedy chce stanovit
> > indukční
> > tok? Nebo je vinutí nekonečně tenké?
> >
> > 2.4 Jak velká musí být magnetická indukce elektromagnetu o průřezu S =
> > 50cm2, aby udržel železo o hmotnosti m = 520kg?
> >
> > - To by snad mělo +/-autobus záviset i na tvaru drženého tělesa ne?
> > - Nebo se elektronici v Úžlabině učí empirické vzorce pro jeřábníky?
> >
> > 4.2 Jak velké napětí se indukuje ve vodiči, který je v magnetickém poli
> > o
> > indukci B = 1 T a má délku l = 30cm, jestliže rotor s vodičem má 3000
> > otáček
> > za minutu a průměr vodiče je d = 20cm (obr.12)?
> >
> > - Průměr vodiče je průměr rotoru?
> >
> > 4.2 Jak velké napětí se indukuje ve vlastních závitech cívky, která má
> > 800 závitů, průměr d = 5 cm a délku l = 16cm,
> > a) bez jádra,
> > b) s válcovým železným jádrem o průměru dv = 4,5cm,
> > jestliže se v ní změní proud z nuly na I = 0,5A za 0,1s?
> >
> > - A co vířivé proudy v tom železe? Jak je mají započítat, když se ještě
> > neučili integrovat? (možná jsou ale zanedbatelné a tentokrát pí učitelce
> > křivdím)
> >
> > 2.4 Cívka (solenoid) má průměr d = 20mm a délku l = 10cm. Závity cívky
> > jsou
> > z měděného vodiče o průměru d1 = 0,4mm. Jaká bude intenzita magnetického
> > pole v cívce, která je připojena na napětí U = 4,5V?
> >
> > - Kolik má závitů, nebo jaká je mezi nimi mezera, nebo jak silnou mají
> > izolaci, pokud jsou bez mezer?
> >
> > ....
> >
> > Co Vy na to?
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list