Dobijeni autobaterie

Neděle Prosinec 28 12:18:14 CET 2008

Nabíjení malým proudem baterii nevadí, dokonce nabíjení proudem v desítkách
mA se uvádělo jako dobré pro desulfataci (sírany se měly pomalu rozpouštět).
Obávám se že pokud má baterka opravdu 25% kapacity, má taky hodně velký
vnitřní odpor a i při veškerém nabíjení vydrží do prvního mrazu. A ty
přijdou :-))

Anděl

----- Original Message -----
From: "Poller Martin" <knm@atlas.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, December 28, 2008 11:47 AM
Subject: Dobijeni autobaterie

Dobry den,

mam 5let starou autobaterii 70Ah, aktualne jsem na 25% kapacity. Potrebuji
aby prezila jeste tuhle zimu, v lete koupim novou. Prave proto se mi ale
nechce kupovat nabijecka, ktera stoji polovinu toho co nova baterie. Chtel
jsem se zeptat jestli neni mozne baterii dobijet laboratornim zdrojem s
maximalnim proudem 3A a regulovatelnym napetim? Ano vim, nabijet se ma
proudem 0,1C, ale moje otazka je jestli nabijenim proudem 3A baterii
nenabiji, znicim, nebo nabiji jen to bude trvat dvakrat tak dlouho?

Hezky den