RE: K cemu je zeleny laser?

kpr kpr@seznam.cz
Středa Prosinec 24 10:30:24 CET 2008

Zelene lasery nejsou konstrukcne tak jednoduche jako cervene nebo IR lasery. Zeleny laser vychazi z cerveneho laseru, akorat je tam nasobicka, filtr a polarizator. K tomu se pouzivaji dost drahe opticke krystaly na bazi yttria a pak krystal fosforecnanu na bazi drasliku,titanu  (KTP).
Drive jsem ho zkousel stavet, avsak to neni tak jednoduche.

Vyroba se zlevnuje, protoze pred par lety se objevila technologie umoznujici udelat tyto opticke krystaly jako jeden kus.

Kdy uz se bavite o te nebezpecnosti, daleko hur je na tom IR laser dioda.

KPR