K cemu je zeleny laser?

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Úterý Prosinec 23 21:57:58 CET 2008

No může to být právě to, že ten laser může sloužit jako "zaměřovací systém".
Prostě ten zelenej laser je vidět i přes den a docela daleko. V popisech u
těch slabších (200mW) laserů uvádí, že v noci to může fungovat jako
ukazovátko na hvězdy, tedy dosvit musí být několik desítek až stovek metrů,
aby se tím dalo nějak smysluplně ukazovat na obloze.
Nebo je to prostě nějaký obecný znění zákona kvůli zákazu zaměřovacích
systémů na zbraních, na což by ten laser mohl při troše snahy být taky
použit.
U nás je zakázáno používat koliminátory a dalekohledy na sportovních
zbraních a zbraních pro obranu (přesné znění zákona se mně nechce hledat, je
to tam docela detailně popsáno), u nich může být zakázáno i jejich
pořizování.