K cemu je zeleny laser?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Prosinec 23 21:47:23 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 23.12.2008 od Jaroslav Lukesh:

> v těch čínských kvelbech mají docela výkonné zelené lasery (0,5W za
> cca 200$) a jsou tam povzdechy že do některých zemí (třeba
> austrálie) se to nesmí dovážet, mě by strašně zajímalo proč? K čemu
> se používají, že z nich mají zednářské kliky strach?

Nejsem odbornik na lasery. Nekde jsem cetl, ze zeleny laser je asi 50x
jasnejsi a viditelnejsi nez cerveny laser. Protoze ta zelena barva je
blize oblasti (vlnove delce), kde je lidske oko nejcitlivejsi. Take
jsem cetl, ze nejsou zelene laserove LEDky, takze tam neni jen tak
obycejna optika, ale nejaky specialni filtr a infracervena dioda.
Takze je to slozitejsi nez cerveny laser.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz