Doporucte antenu na UHF TV pasmo?

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Pondělí Prosinec 22 15:50:11 CET 2008

No, udělat na cca 500MHz kanálový zesilovač, který bude mít šířku pásma
jen 8MHz není zrovna jednoduchý úkol. Rozhodně by takový zesilovač nebyl
právě levný. Takový kanálový zesilovač bude jistě mnohem širší. Problém
bych viděl spíše ve fázových vlastnostech. Ty se v propustném pásmu
silně mění. Na analog to příliš vliv nemělo, ale pro digitál to asi bude
smrt.

Obecně bych radil VYHÝBAT se jakýmkoliv zesilovačům kdykoliv je to
alespoň trochu možné. Možné je to podle mě tak v 95% případů kde jsou
zesilovače instalované.  Běžně prodávané zesilovače dokážou nadělat
daleko víc problémů než užitku. Staré a 100x ověřené pravidlo říká že
nejlepší zesilovač je anténa. A je jedno, zda se jedná o analog nebo
digital.

    Martin.