[OT:] Co na WiFi?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Prosinec 22 11:17:13 CET 2008

2008/12/22 Martin Hanek <martin.hanek@centrum.cz>:
> Dobry den,
>
> mam pripojeni k Internetu dotazene do PC. Chtel bych pripojit jeste
> jedno PC v jinem dome cca 50m daleko. Zbylo mi tu WiFi zarizeni
> StraightCore GWP-207VE se switchem. Rikam si ze bych jej vyuzil,
> pripojit do switche kabel od Internetu, druhy kabel do PC a WiFi casti
> to budu vysilat na ten druhy barak.
> Je v tom nejaky zadrhel? V PC je ted nastavena pevna IP adresa
> 192.168.1.1, asi nejak tusim, ze tam bude muset byt router. Je to tak?
> Jake WiFi zarizeni na protejsi stranu? Viditelnost bude prima.

Obecně na propojení dvou míst stačí mít dvě wifi AP resp. jedno v
režimu AP (access point), druhé v režimu klient (případně v jiných
režimech, ale já mám praktickou zkušenost jen takovouhle). Nebo do
druhého PC dát wifi kartu, ale pak musíte řešit anténu (na rozdíl od
AP klienta, kde pak už taháte jen ethernet).

K tomu routeru - přijde na to, nepíšete nic o typu připojení k
internetu ani providerovi - třeba já mám internet od UPC a jejich
modem a přidělenou jednu IP adresu, která se váže na MAC adresu síťové
karty. Takže internet půjde jen na jednom PC s tou MAC adresou,
zapojením switche bych si moc nepomoh. Proto mám router, jehož MAC je
registrovaná přes web UPC. Za routerem už můžu mít PC kolik chci.

To vaše APčko by podle popisu mohlo taky umět routovat.

Když ten internet zapojíte do switche a za něj připojíte několik PC,
funguje to na všech? Pokud ano, tak se obejdete bez routeru.

Pavel Kadečka.