Jaka je produkce CO2 na kWh?

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Prosinec 22 00:25:05 CET 2008

Malem bych zapomel, spotreba paliva v jadernytch elektrarnach, tedy elektrarnach podobnych Temelinu.
U jaderneho paliva nehovorime o vyhrevnosti,ale o vyhoreni, jednotkoui je MWd/kg megawatden/kg,
pricemz ruske palivo ma priblizne 45 MWd/kg = 3,9 .106 MJ/kg. Palivo je ve forme tabletek o vaze 4,8g,
pricemz jedna tabletka ma energeticky ekvivalent 1,87.104MJ. Pro zajimavost v reaktoru JE Temelin jich je cca 19.2 milionu a promerne v reaktoru tabletka stravi 4 roky.
Z logiky veci JE neprodukuje CO2 ani metan, ale produkuje vodni paru a svete div se vodni para je vubec nejlepsi sklenikovy plyn, ktery zname :-)

Jinak jsem nelenil a prohledl nejaka skripta a jak se zda tak uhli palene CEZem ma prumernou vyhrevnost 11,4MJ/kg a prumerna ucinnost ceskych elektraren je 31% u Temelinu cca 33%.

PN