Jaky vybrat harddisk 500GB 2.5" - Seagate nebo WDC? Mate nekdo?

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Prosinec 19 11:31:11 CET 2008

Uz nekolik let provozuji takovy experiment, ktery vznikl vicemene diky
nejake hospodske debate o tom zda lze postavit stejne spolehlivy stroj z
beznych komponent jako jsou komercne prodavane servery za statisice -
podotykam pro rejpaly z hlediska spolehlivosti.

Od zacatku roku 2003 mi doma bezi jeden server PIII 700MHz (MB od
Compaqu/Intel - vytazeny z popelnice ;-) DOSLOVA u nas pred barakem) a
nasledne jsem do dlouhodobeho testu pribral jeste jeden stroj postaveny
na ASUS M2A-VM.

Zatim proslo temi servery tusim 5 disku (ctyri WD a jeden Seagate) z
toho neodesel ani jeden. Nejstarsi Seagate mel natoceno neco pres
40.000h a jen 12 on/off cyklu (podobny rezim se i u ostatnich disku). Uz
sice na serverech nebezi, nebot moralne zastaral (kapacitou), ale jedine
co je na nem znat je trochu hlucnejsi lozisko.
Od te doby jsem kupoval jiz jen WD - ruzne verze od tech levnych az po
ty drazsi - posledni disk je koupeny v 9/2008 a to 500GB WD5002ABYS
7200RPM/8,7ms/16MB/SATA II Raid edition, ktery je zatim to nejlepsi co
jsem v tech serverech mel - spotrebou i vykonem. Osobne mam posledni
dobou ve vetsi oblibe WD, ale je to asi jen v nejake rovine osobnich
sympatii.

Co tim chci rict? Ze pokud clovek nenarazi na nejaky zmetek tak je
zivotnost a spolehlivost disku uz natolik dobra, ze je zbytecne podle
toho ridit vyber. Myslim, ze je tenhle stabilni dlouhodoby test mozna
vic vypovidajici nez nejake statistiky delane z reklamaci pri prodejich
- tam se totiz micha ta zmetkovitost a zaroven se do toho micha to co s
tim prasi uzivatele.

Radek Vicek