Dalsi cinskej eshop - HROMADA

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Středa Prosinec 17 11:41:11 CET 2008

To rozprostřené myšlení fakt existuje.

Tohle jsem našel včera večer, přitom dřív když jsem hledal ten samý řetězec
(dealextreme focalprice kaidomain), bylo tam houby, hlavně ale že jsou to
víc než půl roku staré stránky. Ale bacha na to když něco náhodou najdete
sami, aby to nebyl tzv. scam, je fůra takových ˇxeftů, které inkasují
peníze, ale nikdy nic nepošlou, některé dokonce prodávají BMW motorky a auta
za podezřelé ceny, prostě trocha kritického myšlení neuškodí. Neříkám, že v
číně nejsou schopni opajcovat BMW motorku nebo auto - možná i to dělají a
vyváží do světa, ale pokud nenajdete pozitivné reference na daný ˇxeft,
rychle pryč. Když budete hledat jmeno_xeftu scam tak vám to moc nepomůže,
zkuste si tam dosadit DX a nebudete se stačit divit - pokud ale člověk DX
zná, ví jak má v případě nesrovnalostí postupovat, pak opravdu stačí pár
zpráv v ticketu a vše je vyřešeno - bez fotky nebo videa toho zařízení se
ale u reklamace neobejdete. FCP mi na základě fotek a screenshotů vrátil
peníze u zařízení které neodpovídalo specifikaci (po dotazu kdo teda bude
platit poštovné, jsem dostal mail od paypal a po pár dnech peníze zpět, od
FCP žádná reakce, což je sice obchodnicky blbé, ale aspoň se nechovali jako
číňani), DX poslal na základě videa nové za nefunkční.

Jinak je tam tip, začínat na amerických obchodech kde mají plno takovýchto
věcí a pak to dát do vyhledávače a najít pramen - problémem ale bývá častá
změna nebo zkomolení názvu (číňani kteří ty eshopy dělají opravdu moc neumí
anglicky, ještě míň než já).

Tyhle jsou z nějakých diskusních fór, kde si dokonce stěžovali že jde v číně
koupit značkovou paměť ve velikosti, kterou původní výrobce tehdy ani
nevyráběl, vysmívají se evidentně zfalšovanému označení velikosti na
ilustrační fotografii, ale kupodivu přesto těch 8GB má, jiný pak porovnává
různých karet vizáž a zjišťuje že takto vypadají jak od toho výrobce, tak i
od panasonicu a že onen výrobce to stejně nakonec nebude vyrábět a jen si
tam bude lepit svoje nálepky... no kdo zná jak to v číně chodí (OEM, ODM,
několik let už tomu ale "mladí a progresívní" managoři říkají každou chvilku
jinak aby byli "in") tak ho to nepřekvapí, ani to když nějaká fabrika vyrábí
jen určitou část finálního výrobku, tento finální výrobek pak také vyrábí
(není problém obšlehnout krabičku), nebo když ho dělá jako ODM, pak se také
dostane do světa - výroba musí jet ikdyž odběratel odebírá míň protože s
velkýma očima když smlouval o ceně, množství 10x přestřelil, no a pak jsou
nesmyslné zátahy na tržnice v režii těch co si myslí že mají větší koule a
víc pravdy, skutečná pravda je Bohudík jiná...

Pokud toto budete očekávat, jako třeba že na FCP jde koupit hodinky Omega za
10$, tak vás to nerozhodí. Taky se tam odkrývaly vazby mezi DX, kaidomain a
focalprice, že jsou vlastně "jedna hlava" - z DX to chodilo ze stejné adresy
jako FCP (tenkrát) a DX a kai byly konkurenční projekty jedné firmy. DX ale
u některých věcí docela nesmyslně podražilo, asi kvůli předvánoční
hysterii...

Takže pro ty co neznají ani jeden z jmenovaných - dealextreme.com,
kaidomain.com, focalprice.com - přičemž focalprice (zabehnutá zkratka je
FCP) konkretizoval dříve nevyjádřené obch. podmínky tak, že jsou vážným
konkurentem DX. Na kai jsem se díval jen dávno, a bylo tam, že při reklamaci
platíte both ways poštovné, navíc to každou chvilku dávalo server error.

Jinak aby to nebylo až takové OT, tohle se docela hodí:
http://www.focalprice.com/60W_Temperature_Adjustable_Soldering_Iron_Silver_HT196S_6267.html

http://www.dhgate.com/ - zajímavá záruka dodání a plateb - jinak by člověk
zaplakal (číňani opravdu nejsou jiní než před 10-20 lety - osobní zážitky a
známost s vídeňákem Berankem - měl firmu Aries computer a na 2 měsíce to o
prázdninách vždycky zavřel a jel s rodinou do Asie nakupovat).
http://www.meritline.com
http://www.mydigitaldiscount.com/
http://www.monoprice.com/home/index.asp
newegg.com
xpbargains.com
mydigitaldiscount.com
ledshoppe.com  freeshipping
Sourcingmap.com  is almost identical to dealextreme
dealsdirect
https://www.uxcell.com - Prices in Australian Dollars. Prices do NOT include
shipping but $7 for first item and $3 for each additional item So can be
better for multiple orders of products
www.innodeal.com
www.virtualvillage.com
www.qualitychinagoods.com

SECRET" sites to find deals:
dealnews.com
www.dealhunting.com
www.bargainist.com

online stores with low cost merchandise:
www.cellphonefocus.com
www.watchessuperstore.com

Freebie Sites:
www.giveawayoftheday.com