RE: podsvětlení LCD displeje, difusor?

Horky Ales PENAM HorkyA@penam.cz
Středa Prosinec 17 09:33:27 CET 2008

A co to za cca 45Kč koupit?

http://www.e-conrad.cz/podsviceni-lcd-displeje-modra+dp65871/

Horky Ales

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Vojtěch Bubník
Sent: Monday, December 15, 2008 2:13 PM
To: HW-news
Subject: podsvětlení LCD displeje, difusor?

Dobrý den.

Bastlím dodatečný LCD displej k stavebnici mrňavého krátkovlnného rádia.
http://kd1jv.qrpradio.com/ATS3B/ats3b.HTM

Kdybych použil klasický maticový displej se řadičem, byl by větší než rádio. Nakonec jsem se rozhodnul pro 3 znakový displej, který je živen třemi 8 bitovými posuvnými registry, které kontroler rádia nasype 100x za sekundu. Bastl se zrodil s porodními bolestmi, koupil jsem totiž 74VHC164, které byly mírně levnější než 74HC164, a hodiny byly moc pomalé. Vyřešil to HCT schmitt trigger na hodinách. Příště budu vědět :-)

Udělal jsem tu chybu, že jsem displej přilepil zádama na plošný spoj. Předpokládal jsem, že displej podsvítím ledkama z boku, ale to bohužel nefunguje. Takže nezbývá než bastl předělat, použít transreflexivní displej a strčit pod něj LEDky nejlépe s difusorem. No a tenhle kus plastu ne a ne najít v žádném internetovém obchodu. Možná hledám špatně. Neporadíte prosím někdo? Zatím mám dvě alternativy: Žádný difusor, nebo poškrábat plexisklo. Nebude to komerční produkt, ale mělo by to být snadno reprodukovatelné kutilem.

Dík, Vojta Bubník