baterie LION

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Pondělí Prosinec 15 16:38:14 CET 2008

On Mon, Dec 15, 2008 at 04:21:23PM +0100, Stano wrote:
> Ked uz je tu tato tema spytam sa tiez
> Ako sa podla vas udrziavat LiIon/LiPol baterku s ohladom na maximalnu
> moznu zivotnost. Ked sa to tu naposledy spominalo tak padol nazor ze
> lepsie nabijat na 4.1V aj za cenu mensej kapacity.
> Este by ma ale zaujimalo ako je to s nabijamim, v mnohych zariadeniach
> vidim ze akumulator, ked bezi zariadenie z externeho zdroja je trvalo
> pripojeny na napajanie teda na 4.1..4.2V a staci zdroj (nabijacku k
> notebooku, mobilu, ...) na par sekund odpojit a hned zacne znova nabijat
> bateriu.
> [...]

jenom z vlastni zkusenosti k LiIon v NB:

Jeden staricky notebook Fujitsu Siemens C65xx (nekdy z roku 2000), se
k baterce chova tak, ze nezacne dobijet dokud capacita nepoklesne pod
90%. Baterka dosud originalni (8let) i kdyz vystaci k behu jen na par
minut/desitek minut.

O hodne novejsi Dell Latitude D820, stary asi 2.5 roku. Ted jsem zkusil
vytahnout na 2 minutky a po zasunuti do site se tvari dle
/proc/acpi/..., ze take nenabiji tak nevim. Kazdopadne baterka je tyden
stara, protoze predchozi padla na hubu uz totalne (stroj neutahla ani na
zlomek sekundy). Kdyz vidim tempo jak se baterie z techhle NB vymenuji
tak nechapu kde je chyba. V packu je nejaky inteligentni balancer/smart
battery charger. Jestli je to nekvaltnimi clanky...

--
Zito